Zamrzelo mě, že slibovaná povídka přibalená ke hře je už hodně stará Sapkowského povídka, tatáž, která je zpracována ve velkolepém intru. Těšil jsem se na novou povídku, tohle mě zklamalo.
Začátek hry na hradbách Kaer Morhen je graficky poměrně nevýrazný. Animace a boje jsou ovšem luxusní. Jakmile jsem dodělal první velkou bitvu (vyzkoušel jsem si obě možné větve - boj s čarodějem i boj s chimérou), dostal jsem se dovnitř Kaer Morhen. Tam už grafika exceluje, hra světla a stínu je dokonalá. Postavy jsou velkoryse vymodelovány a otexturovány tak, jak jsem to dosud vídal jenom v intrech.
Po dokončení úvodu v Kaer Morhen jsem se pustil do první kapitoly, která se odehrává blízko města Wyzima. Grafika hry ve venkovních lokacích je opravdu úžasná, stejně jako efekty počasí. Boje jsou čím dál zábavnější, jak se Geralt postupně učí nové styly a prvky. Ovládání boje je skutečně revoluční, mnohem víc zaměřené na správné načasování, než na rychlost klikání. Bojové animace jsou přitom mistrovské, hráč se nemusí obtěžovat s ovládáním každého úderu, avšak zároveň má nad bojem plnou kontrolu.
Ještě jsem si úplně nezvykl na ovládání. Izometrická kamera zdálky nebo zblízka mi moc nesedí, hra pak moc vypadá jako RTS. Používám kameru za ramenem, klasická RPG kamera za postavou bůhvíproč úplně chybí.
Výborně jsou pojaté rozhovory. Klasicky vidíme Geralta i postavu, se kterou hovoří, avšak na rozostřeném pozadí dál probíhá normální život hry - fouká vítr, hoří oheň, postavy chodí. Tohle tu ještě nebylo.
Zatím pozvolna pronikám do hloubky hry. Geralt se postupně učí alchymii, která se zdá být klíčovou součástí hry. Poznává nové lidi, učí se detaily o nestvůrách a tím získává jednak výhodu v boji, jednak možnost získávat z nestvůr ingredience. Herní zážitek je dynamický, ve dne je to až adventurní záležitost, naopak v noci je to čistá akce a adrenalin. Občané se zamknou ve svých domech, po vsi se prohání přízrační psy - barghesti, z vody vylézají utopenci. Opravdu zaklínačovská atmosféra.
Žádné komentáře:
Okomentovat