pátek 1. ledna 2021

Cyberpunk 2077: Flame war a kontroverze

 Ať kolem toho nechodím jako kolem horké kaše: Cyberpunk 2077 je jedna ze čtyř nejlepších her, jaké jsem kdy v životě hrál. Ty další dvě jsou Zaklínač 3 a Red Dead Redemption 1 a 2.

Kolem launche Cyberpunku byly na Internetu velikánské kontroverze. Asi proto, že po fenomenálním Zaklínači byla laťka nastavená extrémně vysoko. Na konzolích se Cyberpunk nejspíš vážně nepovedl. 

I na PC má Cyberpunk dost hlasitou skupinu lidí, kteří to hejtují hlava nehlava. K 1.1.2021 má Cyberpunk 86% na Metacritic, user score 7,2. Tisíce lidí dávají negativní hodnocení PC verze - i když, zajímalo by mě, kolik z nich jsou převlečení konzolisti.

Co mě šokuje je to, že řada lidí si stěžuje i na ty věci, které jsou podle mě naprosto skvělé - jako je příběh.

Já si rozhodně nemůžu stěžovat, právě naopak. Tohle jsem napsal jako hodnocení na Steam:

CDProject did it again. Amazing game, great storyline and characters, unparalelled immersion and atmosphere, mindblowing city.  Of course the grapical issues and glitches could have been avoided, but I have experienced no gameplay error, neither game breaking issue. Of course I could imagine better vehicles model, all shops open, higer responsiveness of environment. But the most important things are already there - great gameplay and astounding immersion. Cops spawning out of nowhere do not break my enjoying every single minute in the game.

První měsíc po vydání to Cyberpunk brutálně schytal, hlavně od konzolistů. Ale nejenom. Na mém oblíbeném Vortexu napsal Zdeněk Princ sedmičkovou recenzi, kde podle mě Cyberpunk dost nespravedlivě napálil. Tohle jsem napsal jako reakci:

Za mě je Cyberpunk jedna z nejvíc imerzivních her. Ponořím se dovnitř a nechce se mi zpátky. Atmosférou je Cyberpunk srovnatelný snad jen s RDR2 a Zaklínačem 3, žádná jiná hra na něj nemá. Shodou okolností jsem těsně před Cyberpunkem hrál Assassin’s Creed Valhalla, takže vnímám ten rozdíl. Točit se kolem toho, že při pohledu do zrcadla vidím postavu bez vlasů, mi přijde malicherné. Tenhle bug CDR nepochybně snadno odstraní a za měsíc po něm pes neštěkne. Opraví pak Zdeněk recenzi? Jasně, taky bych rád měl hru od začátku stoprocentní. Vzpomene si dnes někdo na flame, jaký schytal po vydání Zaklínač? A vzpomenete si, jak hrůzostrašně zabugovaný byl při vydání Skyrim? Anebo – Bůh mě netrestej – i to KCD? To byly game breaking bugy, ne nějaké levitující kelímky s kafem. Proti tomu jsou chybičky v Cyberpunku nepodstatná drobnost (PC verze, samozřejmě). Protože to, co je na té hře podstatné, funguje. Atmosféra, design, příběh, grafika. Jestli tohle někdo vidí na 7 z 10, tak si říkám, jestli hraje stejnou hru jako já.

A ještě by mě zajímalo, komu dalšímu vadí zadávání misí přes telefon? Jak jinak to autoři měli udělat? To jako měli udělat scifi hru z budoucnosti, ve které nebudou mobily a fixery bude potřeba obíhat? Mě přijde super, když jsou na mapě lokace questů a až když se přiblížím, dostanu mobilem upřesnění.

Naprosto perfektně to shrnul Dan Vávra na Facebooku. Vidím to úplně stejně, líp bych to nenapsal.


Žádné komentáře: