Nechci se vyjadřovat ke konzolovým verzím. Neviděl jsem to. Ale můžu napsat, co mi chybělo a co se nepovedlo na PC verzi.Grafické glitche, kterých byl plný Internet, jsem já moc nezaznamenal.
Nepovedla se policie. Je prostě špatně naimplementovaná. Je k ničemu, když zaútočíte na civilistu a najednou se vám dva metry za zády spawnuje policajt. Je k ničemu, když nefungují dopravní předpisy a po městě můžete jezdit jako totální hovado. Je k ničemu, že vás policajti neumí pořádně honit po městě a že střelbu z auta si s výjimkou prologu prakticky neužijete.
Určitě je škoda, že většina krámků po městě jsou jenom kulisy. U stánku s nudlemi si prostě jídlo nekoupíte. A přitom by to bylo tak snadné.Je škoda, chodci ve městě nechodí odněkud někam, ale jenom se tak poflakují. Neumí reagovat na déšť, nanejvýš se kryjí nebo utíkají, když se děje nějaký zločin nebo střelba. Na druhou stranu - počet lidí a aut je dobře sladěný s tím, v jaké jste čtvrti a kolik je hodin. Ve hře je dost postav jen tak pro efekt - chodci, postavy s malými pouličními scénkami a animacemi. Ale tohle dělají všechny hry, i to RDR2.Je škoda, že hra občas používá některé zbytečné triky. Když se hodně zdálky díváte na silnici, tak auta od určité vzdálenosti jsou jenom fígl. Jako třeba hned tady ne ascreenshotu dole. Ta červená světla v dálce nemají nic společného s auty, která jsou blíž. Je to jen animace.
Je škoda, že ve hře nejsou vzdušná vozidla ovládaná hráčem. Nebo alespoň taxíky, což by podle mě udělat šlo. Je škoda, že nadzemka je jenom kulisa a nemůžete se po ní svézt. Cyberpunk neobsahuje garáž, kde bych si mohl prohlížet všechna ta nádherná auta, co jsem ve hře posbíral.Auta nelze tunit nebo alespoň přelakovat.
Škoda že elegantní řešení questů není víc propagované. Nyní jsou jen některé questy bonifikované za elegantní splnění bez poplachu. Škoda že u některých questů také není bonifikované splnění bez kontaktu s nepřítelem, bez omráčení. Škoda že ve hře není víc zajímavých lokalit s šachtami a skrytými průchody. Škoda že ve hře není víc braindance questů a využití kyberprostoru.
Jak to tak po sobě čtu, není toho úplně málo. Ale degraduje to nějak to, jaká hra je a co umí? Ne. Kdyby tohle všechno navíc obsahovala, mohla být ještě lepší. Možná že CD Project v hráčské veřejnosti vzbudil pocit, že tohle všechno dostanou. A ono se to nestalo.
Cyberpunk není živoucí v tom smyslu, že by obsahoval náhodné questy a činnosti. A že byste mohli dělat spoustu vedlejších aktivit, což perfektně umí hry od Rockstaru. Ale různé pouliční bitky se generují náhodně a questy objevujete, když se k nim přiblížíte. Komunikace a zadávání questů přes mobil mi nevadila.
Uměl bych si ve hře představit nějaké skryté věci. V Cyberpunku je všechno explicitní. Zajímavý quest se objeví jako ikonka na mapě .Není taty to prozkoumávání, kdy na vás něco vyskočí až když vlezete do té tmavé uličky. A to je škoda. Chápu, že autoři chtěl iudělat obsah dostupný lidem. Ale nějaké tajné věcičky a skryté zajímavosti by hře slušely.
Žádné komentáře:
Okomentovat