Banální zápletka, alespoň prozatím. Anebo možná ani ne tak banální, jako pravověrná žánru fantasy. Co je na Two Worlds zajímavé, je totálně otevřený svět. Snad ještě více než v Gothicu a Oblivionu si může hráč zvolit, kam a kudy se bude ubírat příště. Také tady je několik frakcí, do kterých jsem ani zdaleka nepronikl.
Potěší praktická absence nahrávání - vesnice a lokace jsou plynule zaintegrovány do světa. Engine poctivě šlape jako hodinky, na full detaily (pravda, 1024x768, ale čert to vem) mi to běží mnohem lépe než Oblivion, o Gothicu ani nemluvě. Rozhodně nepotvrzuji horrorové ohlasy, které lze najít na Internetu. Asi je to proto, že hraji už s patchem 1.5. Měl jsem to puštěné vlastně celý den a ani jeden technický zádrhel.
Na střední obtížnost tu nelze zemřít. Při smrti se hráč znovuzrodí u nejbližšího oltáře - které jsou na začátky hry opravdu za každým rohem. Uvidíme jako to bude dál.
Podobný pocit z jízdy mi nabídla dosud pouze shareware Mount and Blade, která mě nicméně neuchvátila graficky ani herně. Co více, na koni lze bojovat!! Two Worlds je první pořádná hra, kde to opravdu funguje (když si odmyslím Sacred, ale tam to bylo z pohledu třetí osoby).
Snad jediná věc, kde si nejsem jistý potenciálem hry, je možnost aktivně ovlivňovat okolí.
V Oblivionu to šlo omezeně prostřednictvím postavení v guildách a progresu v questech. V Gothicu to jde hodně prostřednictvím osvobozování anebo naopak pomáhání orkům. Jak to bude ve Two Worlds, to zatím nevím.(Úmyslně vynechávám Zaklínače, kde je sice vždy možnost více voleb, ale není to tak docela hra s otevřeným světem).
Zatím tedy Two Worlds bodují. Pokud to nezabije plytkost questů, tak rozhodně beru.
Žádné komentáře:
Okomentovat