Gears of War je opravdu mimořádná hra. Díky originálnímu konceptu krytí a designu misí se herní zážitek blíží starým plošinvým peckám, na kterých jsem vyrostl. I tady je přítomen bezvadný aspekt "učení se", jak se má daná mise procházet. To je dost zajímavý prvek, který se v moderních hrách s otevřeným prostředím málo vidí. Gears of War potvrzuje, že design rules.
Hra je konzolová a z ovládání je to vidět. V tomto případě to je ale k dobru věci. Voják se chová inteligentně v kontextu místa, kde se právě nachází. Veškeré speciální pohyby se dělají pomocí space a pohybových šipek, a funguje to naprosto dokonale. Ke konci hry jsem se až sám sobě divil, jak mi to přešlo do krve a jak přirozeně se pohybuji mezi úkryty a dělám přesně to, co je potřeba.
Další klad je skvělá inteligence nepřátel. Už jsem tu o tom psal, ale musím to znovu vypíchnout - chovají se inteligentně, jsou perfektně vyvážení a zajímaví. Hrají s prostředím - přizpůsobují se tomu, co hráč dělá, nejsou to tupé automaty. Každého lze zabít, když se ví jak a udělá se to správně. To nemá chybu. Boomers, kteří zahlásí "boom" a o půl sekundy na to vystřelí smrtící granát, jsou hezkým příkladem - na konci hry jsem se hýbal mezi úkryty, radost pohledět, ani mi to nepřišlo. Další příklad jsou jámy, ze kterých Locusti vylézají: když se včas zavřou granátem, je to pohodička, když ne, je to peklo. I finální boss Raam byl nakonec uhratelný - jakmile jsem zjstil, co na něj platí.
Engine mi šlapal víceméně v pohodě, pouze jsem měl několikrát záseky při videosekvencích. Kdoví proč.
Hra je to hodně dlouhá. Několikrát během hraní jsem měl pocit, že už musí být konec - a ejhle, jelo se dál. To rozhodně potěší. Počítadlo u Achievements mi ukazuje něco přes 22 hodin - není mi jasné, jestli se do toho počítají jenom úspěšné pokus, nebo celkový čas hraní.
Hra je konzolová a z ovládání je to vidět. V tomto případě to je ale k dobru věci. Voják se chová inteligentně v kontextu místa, kde se právě nachází. Veškeré speciální pohyby se dělají pomocí space a pohybových šipek, a funguje to naprosto dokonale. Ke konci hry jsem se až sám sobě divil, jak mi to přešlo do krve a jak přirozeně se pohybuji mezi úkryty a dělám přesně to, co je potřeba.
Další klad je skvělá inteligence nepřátel. Už jsem tu o tom psal, ale musím to znovu vypíchnout - chovají se inteligentně, jsou perfektně vyvážení a zajímaví. Hrají s prostředím - přizpůsobují se tomu, co hráč dělá, nejsou to tupé automaty. Každého lze zabít, když se ví jak a udělá se to správně. To nemá chybu. Boomers, kteří zahlásí "boom" a o půl sekundy na to vystřelí smrtící granát, jsou hezkým příkladem - na konci hry jsem se hýbal mezi úkryty, radost pohledět, ani mi to nepřišlo. Další příklad jsou jámy, ze kterých Locusti vylézají: když se včas zavřou granátem, je to pohodička, když ne, je to peklo. I finální boss Raam byl nakonec uhratelný - jakmile jsem zjstil, co na něj platí.
Engine mi šlapal víceméně v pohodě, pouze jsem měl několikrát záseky při videosekvencích. Kdoví proč.
Hra je to hodně dlouhá. Několikrát během hraní jsem měl pocit, že už musí být konec - a ejhle, jelo se dál. To rozhodně potěší. Počítadlo u Achievements mi ukazuje něco přes 22 hodin - není mi jasné, jestli se do toho počítají jenom úspěšné pokus, nebo celkový čas hraní.
Celé to byla luxusní zábava. Nemělo to chybu. Celou dobu jsem se intenzivně bavil - někdy snad až moc intenzivně, nedalo se to vydržet dlouho (tím myslím déle než dvě hodiny). Asi nejvíc se mi líbily velké bitvy o nějaké území. Ale i obranné mise nebo speciální lokace (například mise v transportéru, Locustí jeskyně nebo vlak) byly skvěle udělané a zábavné.
Kapitola sama pro sebe jsou bossové. Lepší jsem ve hře ještě asi neviděl. Gigantičtí brouci, hluchá Berseker, obrovský pavoukokrab v jeskyni, vražedný Brumak a ďábelský Raam - to jsou bossové, na které se nezapomíná.
Kapitola sama pro sebe jsou bossové. Lepší jsem ve hře ještě asi neviděl. Gigantičtí brouci, hluchá Berseker, obrovský pavoukokrab v jeskyni, vražedný Brumak a ďábelský Raam - to jsou bossové, na které se nezapomíná.
Žádné komentáře:
Okomentovat