úterý 2. února 2016

Shadow of Mordor: Návrat po roce

Po roce a něco jsem se vrátil ke Shadow of Mordor. Při prvním hraní jsem se moc daleko nedostal, tak mi nebylo zatěžko začít znovu s čistou hrou.
Klíčovou zbraní je především meč, teprve pak luk. Dýka je nejlehčí, správně používat dýku je snadné a není na tom moc co zlepšovat. Ale šerm s mečem, správné používání komb a především krytí a uhýbání je pro úspěšné hraní zásadní.
Hra rozlišuje levelování postavy odemykáním jednotlivých abilit(například finishing move) a levelování atributů (zdraví, focusu - zásobníku na kouzla, ale také počtu šípů, které unesu). U luku je fundamentální vylevelovat focus, což určuje, na jak dlouho lze zpomalit čas při míření - a samozřejmě množství šípů. Na začátky hry jsem se s lukem docela pral, teď jsem schopen pohodlně postřílet skřetí tábor běžné velikosti.
Při druhém hraní jsem se do toho víc ponořil. Naučil jsem se lépe využívat prostředky, které mi hra dává - a najednou se to hraje snadněji. Místa, kde jsem se dříve beznadějně zasekával, jsem nyní schopen uhrát. A jak nabírám sil a učím se nové schopnosti, je hra čím dál snadnější. Vybít hrad plný orků byl pro mě napřed nepřekonatelný problém, pak oříšek řešitelný jen odpálením sudu s rumem, a teď už jen lapálie řešitelná mečem.
Hra obsahuje slušné množství vedlejšího obsahu. Každá zbraň má 10 vedlejších misí na "forging legendary weapon". Po splnění první pětky se na zbrani objeví runový nápis - možná první půlka nápisu (zatím jsem žádnou zbraň neodemkl celou). To je dohromady 30 misí.
Pak tu je snad 40 misí na záchranu otroků, které se odemykají postupně zabíjením skřetích otrokářů. Tenhle achievement je velký adept na vynechání, přijde mi, že je toho zkrátka moc.
Pak je tu lovecký achievement - za odstřelování daného počtu pavouků, krys, netopýrů apod, a survival achievement za sbírání kytiček a hub. A nakonec dva hledací achievementy - stříbrné elfí nápisy z Ithildinu odemykají fragmenty brány jako z Morie a historické artefakty poschovávané po mapě.
Starý známý Ratbag je první ork, kterého jsem si podrobil - a pomohl mi zabít prvního bosse a odemknout cestu do druhé mapy ve hře, Rhunu.
Většina screenshotů z boje je vytípaná pomocí hodně vychytaného screenshotovacího mechanismu, kdy hra umožňuje zafreezovaní pohybu, nastavení kamery i různých vychytávek jako level of detail, vignetování a různé filtry. Takhle vychytaný screenshotovací nástroj jsem v žádné jiné hře neviděl - škoda jen, že je namapovaný na stisk páky gamepadu (což věčně mačkám i při boji), a že je kamera orientovaná na Talionovu hlavu a není úplně volná.

Žádné komentáře: