čtvrtek 18. února 2016

Retro: Shogun Total War

Vyhrabal jsem v archivu blogu pár retropříspěvků, které jsem rozpracoval v roce 2012. Tak snad pár z nich dotáhnu.
Shogun Total War je skutečně kultovní záležitost. Vyšel v roce 2000 - proboha, to je let!
Shoguna bych býval minul, nebýt recenze tuším ve Score. Bylo to jako zjevení: po Duně 2 a jejích klonech tady byla RTS, která fungovala ve 3D, terén tam hrál skutečnou roli a vojáci tvořili dohromady jednotku, která držela formace.
První Shogun měl spritovou grafiku jednotek. Ještě první Medieval byl spritový, vektorová grafika postav přišla do světa Total War až s prvním Rome. Ta hlavní pecka her Total War je však taktická práce s formacemi, součinnost jednotek a využívání terénu, ne možnost zoomovat v superdetailní grafice. Už tenkrát to kouzlo fungovalo - a funguje dodnes.
Dodneška si pamatuji jednu z klíčových bitev, kdy jsem rozstřílel silnou nepřítelskou armádu v údolí mými lučištníky na vysokém kopci. Také si vzpomínám, jak mojí poslední jednotku lučištníků honila po mapě posledná nepřátelská pěchota, až jsem je postupně ustřílel.
Prvního Shoguna jsem dohrál, jak to demonstruje tenhle screenshot. Zjevně jsem ho vytípal z video playeru, protože ze hry mi típnout nešlo. Od té doby jsem hrál všechny hry série Total War, která dodnes patří k mým nejoblíbenějším. Ale Shogun byl první a to už mu nikdo neodpáře.

Žádné komentáře: