středa 28. října 2009

WoW: Phasing v Icecrown

Icecrown natvrdo rozjíždí phasing. Celá zóna je pojata jako obrovské bitevní pole. Hned na začátku Icecrownu je základna Argent Vanguard obklíčena dotírajícími armádami Scourge. Plnil jsem tu spoustu questů, které vyvrcholily hrdinskou obranou základny - usazen ve věži s kanónem jsem odstřeloval ledové draky a Nemrtvé.
Po splnění tohoto questu je pole kolem základny najednou proměněno. Všude se válejí mrtvoly zabitých ledových draků obklopené válečníky Argent Crusade, kteří mi aplaudují, když se k nim přiblížím.
Vrcholný příklad phasingu představuje Crusader's Pinnacle. Když jsem na toto místo dorazil poprvé, byla to jen opuštěná základna Scourge: pár osamocených stanů a temných stromů.
Zarazil jsem do země standardu a spolu s družinou Argent Crusade jsme ji uhájili před útokem Scourge. Peoni z Argent Crusade zatím stany spálili.
Argent Crusade si pak na tomto místě vystavěl věž a základnu. Lord Tirion Fordring se tam pak přesunul z Argent Vanguardu a dosud tam stojí, aby velel silám Argent Crusade v Icecrownu.
Základna je plnohodnotná budova s NPC, questy, flight masterem a obchodníky. Potěší, že člověk nemusí s plnými batohy zpátky do Dalaranu anebo obrovské létající lodi Skybreaker, která se vznáší nad Icecrownem.
Takhle pojatý phasing je konečně to, co jsem v MMORPG hrách vždycky chtěl: zážitek ze změny světa na základě mého působení. Věž na Crusader's Pinnacle tam předtím nebyla, dokud jsem to místo nedobyl. Je to výsledek mého hrdinského činu.
Je mi lhostejné, že stejně jako já si to prožily tisícovky ostatních hráčů na serveru. Pro mě je podstatné pouze to, čím jsem si prošel . Ve prospěch mého zážitku bylo porušeno jedno ze základních pravidel persistentního světa - všichni hráči na stejném místě vidí totéž. Toto porušení pravidla přináší online hraní úžasnou novou dimenzi.

Žádné komentáře: