pondělí 27. března 2023

Divinity: Original Sin II - snad až moc challenging RPG

 Nadvakrát jsem rozehrál Divinity II. Vzpomínám si matně na jedničku, kde jsem shořel jak papír a otráveně jsem to vzdal.  Tak trochu se bojím, zda se to nebude opakovat i s dvojkou. Příběh se docela zajímavě rozběhl a má fajn zákruty. 


Asi nejvíc mi vadí komplexní soubojový systém - což je přesně ta věc, kterou na Divinity všichni tolik oceňují. Chápu všechny ty možnosti a jejich kombinace, ale nějak mě to tolik nebere. A vysloveně mě štve, když je proti mě použije soupeř a bohapustě mě vyowní. 

Jasně, nauč se hrát, lamo. Jenomže já se nechci stresovat a vztekat. Chci se bavit, užívat si příběh a dobrodružství. Což Divinity II někde skvěle dělá, ale někde to trošičku drhne. Zkrátka mi tam místy chybí flow.

Nejspíš mi také vadí izometrický pohled. Jakkoliv je Divinity II propracované, přece jenom to není úplně ono. Nedávno jsem si lehce jsem si pohrál s Baldur's Gate III v předběžném přístupu. Vymazlené cutscény a dialogy a možnost přitáhnout si kameru pro mě hodně zlepšuje pocit ze hry. Divinity II tohle bohužel neumí, drží se striktně izometrického pohledu. Kamera se dá přiblížit, ale ne dost a nedá se zvednout.

Vybral jsem si partu z hotových charakterů. Sedí mi, když mají své osobnosti, cíle a příběh. Samozřejmě, v rámci mantinelů. Vzpomínám si na Baldur's Gate II s geniálním systémem vztahů v partě a na snahu v Mass Effectech, aby mi přežili oblíbení členové posádky.

Jenomže jsem si pro ně navolil docela dementní povolání. Můj main character Beast je tankovaci válečník. Red Prince je meelee damage dealer. Ifan Ben-Mezd je sniper se samostřílem, s tím jsem spokojený. A  Lohse je healerka/nekromancerka, slušně léčí a buffuje, ale s damage na dálku to zatím není nijak slavné. 

Mám pocit, že zkrátka nemám v družině mága. A tím se tak trochu diskvalifikuji z hrátek s kombinacemi různých elementálních útoků.

 

Questy v Divinity II nejsou úplně snadné. Jak uhasit hořící prasata, když na ně nefunguje voda ani déšť? Použít kouzlo Blessing mě fakt nenapadlo, musel jsem si to vygooglit. Jak uhasit hořícího historika v labyrintu? Na toho už ani Blessing nefunguje, musí se teleportovat někam do louže krve a teprve pak Blessing funguje. OK, ale proč to tak je a jak mě má tohle napadnout? Asi jsem natvrdlý, sorry, ale nechci zkoušet všechno na všechno. 

Navíc, Blessing konzumuje Focus, který mám jen jeden na mainovi. To mám jako po každém nesprávném použití běhat přes půl mapy, abych si to znovu nabil? Anebo se očekává, že hráč bude před každým kouzlem dávat Save? Sorry jako, tohle už mi trochu smrdí chybným designem. Možná chybný není to správné slovo - možná je to jen až moc challenging pro můj styl hraní, abych si to užil. Jako dokážu si to vygooglit, ale nebavím se u toho.

Žádné komentáře: