Vyzkoušel jsem alfa verzi budovací strategie Stonehearth (neplést s kartami Hearthstone od Blizzardu). Je to něco nového: v minecraftí voxelové grafice se staví kolonie pro skupinku osadníků a zajišťuje se jim přežití.
Koncept budování kolonie si Heartstone vypůjčuje od legendární Dwarf Fortress anebo Gnomorie, kterou jsem taky zkoušel. Je tady těžba surovin, dolování, craftění předmětů. Do toho se spawnují nepřátelé - tady jsou mumie a goblini.
Systém stavění je inspirovaný Minecraftem a ve světě budovacích strategií je unikátní. Otevřený editor budov umožňuje stavět si domečky z elementů - podlaha, zdi, dveře, okna, střecha - anebo pěkně cihlu po cihle, což je překvapivě zábavné!
Ačkoliv nemám rád Minecraft, u Stonehearthu mi voxelová grafika vůbec nevadí. Funguje to skvěle, vypadá to dobře a umožňuje to plnohodnotné 3D - narozdíl od Gnomorie, která je graficky ohavná.
Hra je v alfaverzi, což je na ní vidět - nejsou dosud implementována všechna povolání a hra bude potřebovat spoustu ladění. Sympatické je, že dokáže chrlit spoustu update - patche se objevují na denní bázi a větší releasy taky dost často - poslední dobou tak jednou za jeden dva měsíčně.
Další sympatická věc je výtečná komunikace autorského týmu s fanoušky. Devblogy, videa a pravidelné posty fungují na stonehearth.net jedna radost.
Bez problémů chodí řemesla, zemědělství, crafting a dolování. Řetězec řemesel je dobře vymyšlený. Stavění jednoduchých domečků je OK, bohužel pokud se člověk urve z řetězu a začne stavět vícepatrové domy, hra si s tím neumí poradit. O co jde: v režimu stavění zdí se mi nepovedlo postavit fungující vícepatrovou věž se schodišti. Pumprdlíci vždycky postavili přízemí a pak se zasekli. Jednou se mi povedlo zamknout panáky v místnosti bez dveří, odkud se nemohli dostat - a bourání nefungovalo.
Pokud se použije stavění cihlu po cihle, tak ani více patrové věže nejsou problém. Hra umí žebříky - ale jen po skále nebo po hotové budově, při designu nového baráku nejde žebřík použít.
Tenhle screenshot ukazuje problémy u stavby věží: věž napravo postavili panáci jen do prvního patra a pak se zasekli a dál ji nestaví. Věž nalevo je stavěná cihlu po cihle, uvnitř má schodydo prvního patra - ale nejde v ní použít standardní okna a dveře.
Hra bude chtít ještě zoptimalizovat, pokud se kolonie rozroste, tak se simulace začne zadýchávat. A taky mi tam chybělo trošku víc možností pro boj - zatím hra umí jenom pěšáka s různými druhy výzbroje, na lučištníkovi se pracuje. Chtělo by to pasti, pořádné brány a možnost usadit dveře do zdi postavené po cihličkách.
Pokud autoři tohle všechno zmáknou, tak by Stonehearth mohl být vysoce zajímavý kousek. Postavit si vlastní pevnost je rozhodně lákavé!
Koncept budování kolonie si Heartstone vypůjčuje od legendární Dwarf Fortress anebo Gnomorie, kterou jsem taky zkoušel. Je tady těžba surovin, dolování, craftění předmětů. Do toho se spawnují nepřátelé - tady jsou mumie a goblini.
Systém stavění je inspirovaný Minecraftem a ve světě budovacích strategií je unikátní. Otevřený editor budov umožňuje stavět si domečky z elementů - podlaha, zdi, dveře, okna, střecha - anebo pěkně cihlu po cihle, což je překvapivě zábavné!
Ačkoliv nemám rád Minecraft, u Stonehearthu mi voxelová grafika vůbec nevadí. Funguje to skvěle, vypadá to dobře a umožňuje to plnohodnotné 3D - narozdíl od Gnomorie, která je graficky ohavná.
Hra je v alfaverzi, což je na ní vidět - nejsou dosud implementována všechna povolání a hra bude potřebovat spoustu ladění. Sympatické je, že dokáže chrlit spoustu update - patche se objevují na denní bázi a větší releasy taky dost často - poslední dobou tak jednou za jeden dva měsíčně.
Další sympatická věc je výtečná komunikace autorského týmu s fanoušky. Devblogy, videa a pravidelné posty fungují na stonehearth.net jedna radost.
Bez problémů chodí řemesla, zemědělství, crafting a dolování. Řetězec řemesel je dobře vymyšlený. Stavění jednoduchých domečků je OK, bohužel pokud se člověk urve z řetězu a začne stavět vícepatrové domy, hra si s tím neumí poradit. O co jde: v režimu stavění zdí se mi nepovedlo postavit fungující vícepatrovou věž se schodišti. Pumprdlíci vždycky postavili přízemí a pak se zasekli. Jednou se mi povedlo zamknout panáky v místnosti bez dveří, odkud se nemohli dostat - a bourání nefungovalo.
Pokud se použije stavění cihlu po cihle, tak ani více patrové věže nejsou problém. Hra umí žebříky - ale jen po skále nebo po hotové budově, při designu nového baráku nejde žebřík použít.
Tenhle screenshot ukazuje problémy u stavby věží: věž napravo postavili panáci jen do prvního patra a pak se zasekli a dál ji nestaví. Věž nalevo je stavěná cihlu po cihle, uvnitř má schodydo prvního patra - ale nejde v ní použít standardní okna a dveře.
Hra bude chtít ještě zoptimalizovat, pokud se kolonie rozroste, tak se simulace začne zadýchávat. A taky mi tam chybělo trošku víc možností pro boj - zatím hra umí jenom pěšáka s různými druhy výzbroje, na lučištníkovi se pracuje. Chtělo by to pasti, pořádné brány a možnost usadit dveře do zdi postavené po cihličkách.
Pokud autoři tohle všechno zmáknou, tak by Stonehearth mohl být vysoce zajímavý kousek. Postavit si vlastní pevnost je rozhodně lákavé!
1 komentář:
zzzzz2018.7.27
polo ralph lauren
canada goose jackets
coach outlet
reebok shoes
red bottom
michael kors outlet online
coach outlet online
basket nike femme
coach outlet
off white nike
Okomentovat