středa 1. září 2010

Mafia 2: Atmosférické orgie

Na Mafii 2 jsem se těšil několik let. Od okamžiku, kdy jsem dohrál první díl a bylo jasné, že po takovém úspěchu musí následovat pokračování.
Koupil jsem si jí hned první den, co se objevila na trhu. A podle zpráv se zdá, že to je trhák - v některých prodejnách byla hra vyprodaná po pár dnech. V Česku věc nevídaná, neslýchaná.
Od té doby to náruživě pařím. Hra je nesmírně chytlavá. Má neuvěřitelný spád a atmosféru. Jsem velice mile překvapen množstvím a kvalitou filmových sekvencí: je to jako koukat na výborný film, který obsahuje i skvělé herní elementy.
Velmi zjednodušeně se dá říci, že Mafie 2 je dobře namíchaný mix animovaných sekvencí, jízdy autem po městě a akčních bojových úseků. Přečemž se všechny tři části výborně doplňují a skvěle to funguje.
Čekal jsem, že Mafie 2 bude hra typu "sandbox" ala Grand Theft Auto, Red Dead Redemption anebo Assassin's Creed: s pevnou dějovou linií, ale se spoustou vedlejších aktivit, které jsou nutným doplňkem k hlavnímu příběhu. V Mafii 2 mi zatím přijde, že tu nic jiného než hlavní linie není. Všechny vedlejší aktivity jsou očesány na minimum.
Takže je tu sice obchod se zbraněmi, ale byl jsem v něm jednou, protože si náboje a zbraně beru od mrtvých protivníků. Je možné krást auta a prodávat je, ale proč? Peněz je dost i za hlavní příběh. Nic dalšího jsem ve hře zatím nenašel. Ano, lze tu hledat a nacházet Playboye, čímž se odemykají vintage fotky playmate z 50. let - to je super nápad. Ale to je tak všechno. Žádné side questy, žádné minihry (co jich jen bylo v GTA4!).
Aby mi bylo správně porozuměno: mě to nevadí. Hra je tak dobrá a šlape dopředu tak dobře, že na žádné vedlejší věci není moc čas myslet. Pouze je to něco trošku jiného, než jsem čekal. Je to mnohem víc lineární a méně otevřené.
Díky vynikajícímu enginu a výkonné mašině jsou to vizuální orgie: v nejvyšším rozllišení 1920x1200 se všemi zapnutými detaily je hra naprosto plynulá, radost pohledět! Jedinou věci jsem musel oželet - protože nemám grafiku NVidia, ale ATI, musím mít vypnutou podporu PhysX. To se projevuje nepatrným snížením detailů jako jsou střepy anebo odlétající omítka - přesněji řečeno, při rozstřelení okna se objeví pár střepů, ale na podlaze jich moc nezůstane. Je to trošičku ošizené, byť nevýznamně.
Opravdová radost je deformovatelné prostředí: rozstřílená skleněná zeď a nábytek, průstřely karoserie na autě, poškození auta po kolizích - tohle všechno funguje a vypadá bezkonkurenčně.

Žádné komentáře: