Progress raidy představují "třešničku na dortu" hraní MMORPG her. Učení se nových bossů, hledání optimální strategie, postupné vychytávání much a pokusy, při kterých bosse dostaneme zase o pár procent níže - to je ta pravá challenge.
Progress raidy lezou do peněz, protože se při nich chcípá. Když jsem byl ještě v guildě Motion, byly progress raidy poměrně výběrovou záležitostí. Zdaleka ne každý měl právo se zúčastnit, velmi často byla podmínkou určitá úroveň equipu. Je pravda, že tenkrát byla hra asi celkově těžší - u některých těžkých bossů se progress dělal i měsíce. Asi nejtypičtějším příkladem byl C'Thun v Ahn Quiraj, který byl až úchylně těžký.
Ve vstupním křídle Icecrown Citadel - Lower Spire jsem byl u prvního guildovního killu na prvním bossovi Lordu Marrowgarovi a čtvrtém bossovi Deathbringerovi Saurfangovi. Druhého bosse - Lady Deathwhisper - jsem si užil při progressu, ale u prvního killu jsem neby. A třetí boss - nádherný encounter Gunship Battle - je poměrně lehký, takže tam snad ani žádný progress nebyl.
Nechci tu úplně popisovat taktiku. Od toho jsou jiní, povolanější. Popíšu to tady spíše ze svého pohledu huntera, který stojí vzadu, střílí z pušky hlava nehlava a čerta starého se stará o to, co dělají tankové a healeři :-P. Konec konců to píšu hlavně pro sebe, tak co.
Marrowgar je tříhlavý kostlivec. Boj má dvě fáze - běžná, kdy se boss normálně zabíjí,přitom kolem sebe hází ledové jazyky a napichuje hráče na ledové hroty, a potom fáze točení, kdy se boss točí po místnosti a zasahuje všechny kolem sebe. Pro nás bylo asi hlavní zvládnout napichování na hroty - postiženého hráče co nejrychleji sundat. Tuším, že jsme se to učili nejméně dva, možná tři večery. Jakmile jsme se naučili stát pokd možno na hromadě (s výjimkou nás hunterů, kteří potřebujeme vzdálenost), byl kill jen otázkou času.
Deathbringer Saurfang je vlastně hrdina Hordy, který zahynul u Wrath Gate a Arthas ho vzkřísil a obdařil magickými silami. Boj se Saurfangem je poměrně těžký, protože je časově omezený Saurfangovými kouzly. Jeho moc postupně narůstá s tím, jak hází na hráče nepříjemná kouzla. Hodně nepříjemní jsou addi - červi, která Saurfang hází asi každých 45 sekund a kteří se musejí rychle zabít a zvládnout tak, aby nekousali do hráčů. Takže se musí zapojit všechny možné schopnosti jednotlivých povolání - naše hunterské zpomalovací pasti, tauntování, root, odkopávání, zamražování. Je to docela hukot to všechno stihnout tak, aby všech pět addů padlo dříve, než začnou kousat do healerů a ranged hráčů.
Po zabití Saurfanga si v krásně zrežírované scéně pro jeho tělo přijde jeho otec Overlord Saurfang. Je to jeden z krásných epických momentů ve světě Warcraftu.
Žádné komentáře:
Okomentovat