Co se mi na Assassin's Creed II moc líbí je způsob ovládání. Ezio se chová inteligentně - když běhá po střechách, ví, kdy má skočit a kdy šplhat. Jako hráč nemusím řešit správný timing při odrazu, běh i šplh se ovládá stejně. Výzva pro hráče tak nespočívá v mačkání těch správných knoflíků ve správnou chvíli, ale ve volbě té správné cesty, aby Ezio vyskákal po tyčích, přeskočil mezi domy a trefil se na lano napjaté mezi střechami.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiFWKZ6sAa7JKp-4hqx3y3l5AiCxgq-68-eAI-PMqRhmiisOjqh59Q_OE3ncpVYFRb0R7Z7-RucZmqe6dF9PvlUrNsyr2aILPmkByzb77-VkvjATLiHCwOhB6NuIFGlBZch1XAjB83GmAE/s160/assassins-creed-ii-20090923115412817.jpg)
Přístup ACII je určitě krokem tak trochu směrem k casual hraní. Z mého pohledu ale je to naprosto správný krok. Akce jsou díky tomu mnohem zábavnější, plynulejší - a v konečném důsledku akčnější. Postavička Ezia jaksi má vlastní reflexy, při pohybu přemýšlí a vychází hráči vstříc - a je to mnohem zábavnější. Odměnou je nerušená zábava nerušená frustrujícím bojem s náročným ovládáním. Hráč se může soustředit na promýšlení vlastní akce - odkud a jak zaútočit, kudy utéct strážím.
Podobně dobře to funguje i v boji. Podívaná na boj je až filmová, při úspěšném protiútoku nebo odzbrojení hra sama zvolí jednu z mnoha pěkných animací a hráč si to může užívat. Četl jsem blog, kde si hráč stěžoval, že to je příliš lehké a žádná challenge, Ezio si celkem lehce poradí i s mnohonásobnou přesilou.
Já bych to tak neviděl. Je pravda, že boje jsou snadnější a hráč možná ani nemusí využít bohatý arzenál všech útoků a taktik. O to příjemněji se na to ale dívá a veseleji se to hraje. Že by to bylo až příliš snadné si nemyslím, náročnějších momentů je ve hře dost a dost.
Samostatnou kapitolou jsou hrobky význačných assassinů, ukryté ve významných stavbách. Ezio postupně sbírá pečetě z hrobek, aby si mohl odemknout přístup k brnění svého předka Altaira.
Tenhle screenshot je z katedrály ve Florencii. Hrobky jsou většinou hlídány po zuby ozbrojenými strážci a nacházejí se na těžce přístupných místech. Propracovat se až do kopule katedrály byl docela oříšek, několikrát jsem se zabil pádem při chybném skoku.
Po dokončení Florencie a Toskánska s věžovým městem San Gimignano sleduje Ezio stopu Borgiů do Benátek. Po cestě potká Leonarda, který tam cestuje s vozem. Akční cesta s vozem přes hory připomíná Divoký Západ: Leonardo schovaný ve voze a Ezio na kozlíku se snaží setřást bandity, kteří z koní naskakují na střechu. Docela slušná zábava, na kterou jsem nekoukal takhle zblízka jako na tomto screenshotu, ale pěkně s kamerou z dálky, abych mohl kočírovat a viděl na cestu. Tahle mezihra byla úplně jiná, než všechny dosavadní pasáže ve hře - a pro mě je to další důkaz toho, jak vymazlený kousek je ACII.
Já bych to tak neviděl. Je pravda, že boje jsou snadnější a hráč možná ani nemusí využít bohatý arzenál všech útoků a taktik. O to příjemněji se na to ale dívá a veseleji se to hraje. Že by to bylo až příliš snadné si nemyslím, náročnějších momentů je ve hře dost a dost.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7hV6_22mPRUKqP9NH7wuxFQTpGwnui7BggaXIx6MRS55vJabqTZ9pg17MIl8sQsDN8kDRh7gCKKU95YxU4HSxEqNZ8CDNUT7rfQM-Lz50dB2SiDJEFjue8qbKn812bbarG2JSUn2G3g4/s160/assassins-creed-ii-20090923115350615.jpg)
Tenhle screenshot je z katedrály ve Florencii. Hrobky jsou většinou hlídány po zuby ozbrojenými strážci a nacházejí se na těžce přístupných místech. Propracovat se až do kopule katedrály byl docela oříšek, několikrát jsem se zabil pádem při chybném skoku.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhu3RuAsa2LdRFR4y4-wpPO75acQ34iAD4QRRg21BfsMtRSLJZRn-bbouJoQ2wCVsh8msCQrwArtetxtW1u94dJIWhJ07OIy6NzliRzSDXAvy61EOPDd_QV96yU3qlk6e6WIAsv4xD3r3A/s160/assassins-creed-ii-20090923115423973.jpg)
Žádné komentáře:
Okomentovat