- 32 programátorů (to mi nepřijde nijak moc)
- udržují více než 5.5 milionů řádek kódu
- 51 umělců - grafiků
- vytvořili 1.5 milionů grafických prvků (assets) pro World of Warcraft - modely, textury, loga, ikoy, atd.
- 37 designerů (to mi přijde hodně hodně moc)
- 3 různé týmy: Návrh systému, Návrh obsahu a Návrh světa
- vytvořili 70,000 kouzel a 40,000 unikátních NPC.
- Návrh obsahu - vede Cory Stockton
- Tento tým vytváří vlastní zóny s využitím grafických prvků.
- Návrh systému - vede Greg Street
- Tento tým se soustředí na povolání, itemizaci a profese
- Návrh světa - vede Alex Afrasiabi
- Tento tým dává dohromady questy a encountery
- Dosud vytvořili 7650 questů
- 10 producentů (to mi přijde hodně)
- Dosud zaznamenali 33,000 úkolů
- 218 Řízení kvality (testeři) (to vysvětluje, proč WoW je stabilní a šlape - na rozdíl od konkurence :-P )
- Dosud zaznamenali 179,184 bugů
- 2,056 Game Masterů
- 1,724mezinárodních zaměstnanců
- Dosud bylo hráči odemknuto 4.5 miliard achievementů
- Ve WoW je více než 27 hodin hudby
- Více než 358,680 textových řetězců (ve všech lokalizacích), obsahuje celkem 3,211,102 slov.
- Pro každý patch musí Blizzard vytvořit 126 různých verzí pro různé lokalizace, verze hry atd. (tohle moc nechápu)
- Blizzard Online Network Service ("BONS") - to jsou servery, na kterých hra běží - zahrnuje:
- 13,250 celkem blade serverů
- 75,000 CPUjader
- 112.5 terabytů RAM
- Blizzard má více než 20,000 počítačů ve svých kancelářích
- Je více než 12,000,000aktivníc uživatelů
- Globálně má Blizzard 4,600 lidí.
sobota 19. září 2009
Zdroje Blizzadru
Na Curse vyšel hodně zajímavý článek o tom, jaké zdroje má Blizzard na WoW. Rozhodl jsem se to překlopit do češtiny:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentáře:
Šílená čísla ze kterých mimo jiné vyplývá, že něco takového si stěží někdo další může jen tak dovolit. Na jednu stranu je to dobře - máme tu již roky skvěle fungující online hru s veškerým myslitelným supportem - na druhou stranu je to škoda neboť takovému molochu na trhu se špatně konkuruje, viz. Conan, Warhammer a další. A konkurenci tu my hráči moc potřebujeme, proto přeji i Aionu, KotORu a dalším úspěch :-)
To jsou nechutný cifry prakticky na každym druhym řádku :)
Karlos
Okomentovat