sobota 19. září 2009

Zdroje Blizzadru

Na Curse vyšel hodně zajímavý článek o tom, jaké zdroje má Blizzard na WoW.  Rozhodl jsem se to překlopit do češtiny:
  • 32 programátorů (to mi nepřijde nijak moc)

    • udržují více než 5.5 milionů řádek kódu

  • 51 umělců - grafiků

    • vytvořili 1.5 milionů grafických prvků (assets) pro World of Warcraft - modely, textury, loga, ikoy, atd.

  • 37 designerů (to mi přijde hodně hodně moc)

    • 3 různé týmy: Návrh systému, Návrh obsahu a Návrh světa
    • vytvořili  70,000 kouzel a 40,000 unikátních NPC.
    • Návrh obsahu  - vede Cory Stockton
      • Tento tým vytváří vlastní zóny s využitím grafických prvků.

    • Návrh systému - vede Greg Street
      • Tento tým se soustředí na povolání, itemizaci a profese

    • Návrh světa - vede Alex Afrasiabi
      • Tento tým dává dohromady questy a encountery
      • Dosud vytvořili 7650 questů


  • 10 producentů (to mi přijde hodně)
    • Dosud zaznamenali 33,000 úkolů

  • 218 Řízení kvality (testeři) (to vysvětluje, proč WoW je stabilní a šlape - na rozdíl od konkurence :-P )
    • Dosud zaznamenali 179,184 bugů

  • 2,056 Game Masterů
  • 1,724mezinárodních zaměstnanců
  • Dosud bylo hráči odemknuto 4.5 miliard achievementů
  • Ve WoW je více než 27 hodin hudby
  • Více než 358,680 textových řetězců (ve všech lokalizacích), obsahuje celkem 3,211,102 slov.
  • Pro každý patch musí Blizzard vytvořit 126 různých verzí pro různé lokalizace, verze hry atd. (tohle moc nechápu)
  • Blizzard Online Network Service ("BONS") - to jsou servery, na kterých hra běží - zahrnuje:

  • Blizzard má více než  20,000 počítačů ve svých kancelářích
  • Je více než 12,000,000aktivníc uživatelů
  • Globálně má Blizzard 4,600 lidí.

2 komentáře:

Ninjagon řekl(a)...

Šílená čísla ze kterých mimo jiné vyplývá, že něco takového si stěží někdo další může jen tak dovolit. Na jednu stranu je to dobře - máme tu již roky skvěle fungující online hru s veškerým myslitelným supportem - na druhou stranu je to škoda neboť takovému molochu na trhu se špatně konkuruje, viz. Conan, Warhammer a další. A konkurenci tu my hráči moc potřebujeme, proto přeji i Aionu, KotORu a dalším úspěch :-)

Anonymní řekl(a)...

To jsou nechutný cifry prakticky na každym druhym řádku :)

Karlos