Earth Defense Force je japonská akční řežba. V neděli jsme ji s Vaškem dohráli na Xboxu.
Začíná to celkem banálně: hráč v roli vojáka brání město před invazí obřích mimozemských mravenců. Bezduchá střílečka, na první pohled zaujmou jen masy mravenců.
Zábava začala ve chvíli, kdy jsem si vzal bazuku a zjistil jsem, že budovy ve městě jdou demolovat. Všechny a totálně. Mise, která začala v kvetoucím městě, tak skončila na obřím rumišti plném trosek. Masakr!
Postupně začali přituhovat nepřátelé. Objevily se různé druhy obřích robotů, jeden protivnější než druhý, skákající pavouci, létající aliení stíhačky a podobné radosti. Sundat takového robota, který vás umí sesmahnout jednou dobře mířenou salvou, je dost slušná zábava.
Ve hře jdou používat různá vozidla, ale upřímně, je s nimi víc starostí než užitku. Helikoptéra byla v podstatě neovladatelná. Pokud se s tím někdo naučí, snad to může být zábavné, ale pro nás platilo "infantery rulez". Nejvíc jsme používali pušky, řízené raketomety a bazuku.
Ve hře jdou používat různá vozidla, ale upřímně, je s nimi víc starostí než užitku. Helikoptéra byla v podstatě neovladatelná. Pokud se s tím někdo naučí, snad to může být zábavné, ale pro nás platilo "infantery rulez". Nejvíc jsme používali pušky, řízené raketomety a bazuku.
Moc fajn je možnost sestřelovat kosmické lodě v pozdější fázi hry. Z lodí se sypou mravenci a roboti tak dlouho, dokud je nevymažete z nebe.
Vrcholem hry jsou bossové: obří kráčející pevnost a na konci samotná Hvězda smrti. Tyhle souboje jsou megatuhé, každý z nich zabral načisto minimálně 15-20 minut a rozhodně jsme to nedali na první pokus. Příjemné je, že každý boss má své slabiny a na hráči je jejich objevení a využití. Chodíci pevnost jsme zkoušeli snad dvě hodiny, než jsme zjistili jak na to.
Hra má asi 54 levelů. Kromě toho ukazuje počet procent, kolik ze hry hráč ušel. To je ale poněkud matoucí, protože se procenta počítají přes všech 5 úrovní obtížnosti. My jsme měli něco kolem 20%, když jsme hru dokončili na obtížnost Normal.
Neumím si moc představit šílence, kteří by to hráli na vyšší obtížnost. Hlavně některé mise, kdy se valí mravenci a pavouci ze všech stran, byly už takhle hodně náročné a dali jsme je na několikátý pokus spíše se štěstím.
Každopádně tahle hra potěšila, a to tak, že hodně. Je japonsky megalomanská, v některých momentech jsem si vzpomněl na klasické filmy jako Gappa a Godzilla. Vidět obří pevnost vyšší než mrakodrapy, jak se projde městem a zbydou po ní jen ruiny, to je zážitek hodný pravého otaku.
U mě 7/10.
U mě 7/10.
Žádné komentáře:
Okomentovat