čtvrtek 8. května 2008

Sid Meier's Pirates: První dojmy

Vyzkoušel jsem Sid Meier's Pirates a docela mě to chytlo. Je to pohodovka, díky minihrám je to jednodušší, bohatší a zábavnější než Port Royale.
To je moje flotila. Bohužel, ačkoliv na moři jsou vidět všechny lodě pěkně ve formaci, tak při boji mám k dispozici jenom vlajkovou loď. Protivníci mohou být při boji někdy dva, pokud je obchodní loď provázena eskortou.
Audience u guvernéra a jeho dcerušky. Možná mě pozve na bál. Zatím mi uniká, co přesně je tu cílem. Umím si pomocí tance získat její přízeň, pak po mě chce prsten s rubínem, a co dál? Na panelu postavy mi to ukazuje 3/10 - má to být snad nějaká úroveň vztahu?
Hlavní quest je o záchraně členů rodiny, kteří jsou drženi v zajetí na různých obskurních místech v džungli. Tady jsem zachránil sestru.
Nělteré minihry se mi líbí, např. šerm nebo námořní bitvy. To se dost povedlo. Dobývání města mi zatím dost uniká. Zkoušel jsem to dvakrát: porvé jsem měl méně vojáků a konala se mezihra v podobě tahové bitvy (kterou jsem potupně prohrál). Podruhé jsem měl přesilu v mužích, ale mezihra nebyla a místo toho jsem šermoval se španělským velitelem města. Získal jsem tak rodné Francii další bídné hnízdo v Karibiku. Vive la France!
Překvapivě se u téhle hry dostavil efekt "ještě jedna bitva a už jdu spát". Jakkoliv mám pocit, že jsem snad už viděl většinu herních mechanismů a nic z toho mě extra nenadchlo, celek pozoruhodně dobře pasuje dohromady. Snad je to proto, že tu není žádní věc, která by mě na hře prudila.

Žádné komentáře: