![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhCZVJ_7C0Bwo7kyWqNUdRLlhtgntTz4sXceuCzGmHJVbHT6Q7w2KxHfCgteU7Ebx2bcMgtD5PYP3VxBZ3WcrQpDGYsK9SyThk8M0I3z5KI9f200Q-0grchKLTAiuBVdX4rGF0OuEY56fs/s200/Keonax_picture001.JPG)
Rozjel jsem Age of Conan. O téhle hře jsem toho moc nevěděl, ještě dva týdny před vydáním jsem vůbec neplánoval, že bych se do ní pustil. Teď je tady a zatím mě uchvátila. Tím, jak je odlišná od WoW a zároveň jak je podobná hrám jako Oblivion anebo Gothic. Alespoň teď na začátku.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjV5SomtQ9xY1E7ab0MlRSxI3j00LX3720eOo2PnebHic9LqVD0cyiwM9Vt40MyizQqcQV0N7Yy6rMjPqzyDWcafD-zCn8Sl4ARudcLslztGcazwu1UGagraQz9UhS3YcQG9wg5C2-GMGg/s200/Keonax_picture000.JPG)
Postava se narodí z moře. Otrok na galéře, která ztroskotá v bouři. Jediný, který přežil. První cesta vede z pláže do pirátského městečka Tortage na Barachan Isles. Cesta džunglí je plná Piktů a pirátů. Hned pár kroků od pláže je v okovech spoutána krásná prsatá blondýna. První úkol je tady.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7WOOzt6PkW87LR9ERExDW3pgFEQKXtH835OzM8HgugWGJhV5DZ9fkiKOPJ2kAiaWrMxHD8QK7fouV3mKLuWFmALl35gtXz_RJpxZK1wgg_O5imk6ZJtKgvcLUBEOytT-_EQog9_Kfkmw/s200/Keonax_picture007.JPG)
Age of Conan nabízí značně adventurní hraní na straně jedné. Všechny questy začínají rozhovory, které jsou tady na začátku krásně nadabované. Úkoly jsou zezačátku celkem tradiční, ale dočkáme se i značně překvapivých kousků. Jako barbarian jsem dostal pár questů, kde jsem se musel proplížit kolem stráží a šplhat po střechách. To rozhodně potěší, to jsem v MMORPG nezažil.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiw5WkLQQfGty_axo9hppXFpiyfMSQcyNtpRrZIE9Kb8nQjaneRiMY2yfbP0WDkbsZyMfIDT0FYTclRX9who24WJ4y5T6u_VDWJAAtSc5rtsax5GC_EVJBrWu9HLku-VPUgbsAAPFkJoHo/s200/Keonax_picture010.JPG)
Jeden z questů vede k jeřábu v přístavu, který nese v síti pár beden. V jedné z nich se ukrývá ocel pro kováře. Jako hráč jsem celkem snadno promluvil s kapitánem. Překvapila mě ale animovaná sekvence, kdy se po aktivaci jeřábu roztrhla síť a bedny se vysypaly do lodi. Fajn, říkám si, animace ala single player, viditelná jenom pro mě. Za chvíli jsem ale šel kolem kvůli něčemu úplně jinému, a nějaký jiný hráč tam právě točil jeřábem a vysypával bedny ze sítě ven! Tak to je snad první skutečně interaktivní prosředí v onlineovce, když si odmyslím otevírání dveří...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjsa8dfFM9o7OQYXylGTZ9PrT-bpMPg1W4PQ66-NTZPAhg18IDXUq_LUiVHegf6quVt-sX9H3syaumMIzbHr4pZGGKwKzfD4tcvjnpmQsa9Vd8hKvFl8PeZ73IR12QIEHf1f8qRjQcPKMU/s200/Keonax_picture011.JPG)
Příroda na Barachan Islands je totálně skvělá. Nádherné kytky, tráva a džungle. 3D terén je docela náročný, místy dojde na skákání i šplhání. To rozhodně potěší. Krajina je sice rozdělena do zón, mezi kterými je loading screen, ale nahrávání je rychlé a rozhodně mi nevadí. Snad díky tomu to vypadá tak nádherně.
Dokonalý nápad je v městě Tortage. Hráč se po městě pohybuje ve dne. Kdykoliv má možnost zajít do hospody a přepnout se na noc.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSy_tdxqw_brM10mtPWKDpONTNF4hQ5cwxj87mXZobO9tjn2EZEpNk6FE4N_R8oIFHmb7XBROxDqcvRwwPcNThKX4mSmJ21dq_EvFkzK28xoqrj2tIlZPeD6-gQrgzQ2ASZc-82eX4Qgk/s200/Keonax_picture012.JPG)
V nočním režimu je to v podstatě single-player: hráč nepotká ostatní postavy, hraje jen sám za sebe, a prostředí je speciálně postavené pro hlavní questovou linii - Destiny Quest. To je myšlenka, která byla tak trošku implementovaná v Lord of the Rings Online s jeho speciálními questy. Rozhodně to hru oživuje a v žádném případě to není na závadu.
Jsem zatím dalek superlativů. LotRO se mi taky zpočátku hrozně líbil, a vydržel jsem to hrát pouze pár týdnů. Uvidíme, jak se Age of Conan podaří udržet nastavenou laťku. Pokud ano, tak se mám na co těšit.
Žádné komentáře:
Okomentovat