neděle 27. ledna 2019

Aven Colony: Dohráno, 7,5 z 10

Aven Colony je rozhodně podařená záležitost, která pobaví.  Běží hladce a bezchybně. Grafika je  moc pěkná, město se krásně hýbe a je kouzelně futuristické.
 
Obtížnost mohla být vyšší. Anno i Caesar jsou mnohem náročnější než Aven Colony. Jen jednou za celou kampaň mi celá kolonie umřela hlady. Další zábavný aspekt byla invaze mimozemských spor ničících budovy.
Všechny ostatní hrozby jsou snadno řešitelné. Pokrýt perimetr města plazmovými věžemi a hlídat si balanci mezi jednotlivými parametry a surovinami. Pomaličku expandovat, nepřehnat tempo.
Zpočátku mě hodně bavilo, když jsem objevil mechaniku mapy a průzkumných lodí. Bohužel se to brzy okouká. Chybí tam rozhodování, je to jen o naklikání trasy a správném vylevelování průzkumné lodi.
Spokojenost občanů mi dělala problémy jen v jediné misi, kdy jsem ji musel vyhnat na 90%. jen tam jsem využil všechny podpůrné budovy, jako je holografické centrum nebo všechny možné parky. Jen v téhle misi jsem musel pracovat na vynalézání a distribuci podpůrných chemikálií. V ostatních misích jsem to klidně ignoroval - a hra za to vlastně netrestá.
Největším opruzem ve hře je vzduch. Když se rozjede průmysl, je dlouho všechno v pohodě. Pak si začnou obyvatelé stěžovat a začnou vyskakovat varování. Člověk postaví vzduchové filtry  - a zase hodně dlouho trvá, než se kvalita vzduchu zlepší  a varovná hlášení přestanou otravovat.
 Nápaditá mise je spojená s uprchlíky. V časovém limitu se musí dopravit na planetu 1000 uprchlíků. Problém nebyl jen zvládnutí dopravy a ubytování, ale i nedostatek zaměstnání pro tolik osob. Ve všech ostatních misích jsem měl pracovních sil spíše nedostatek.
 
Je škoda, že hra neumí lépe pracovat se skladišti a obchodem. V Aven Colony jsou skladiště počítaná jen jako celek. Hra neumí řídit množství surovin ve skladišti - za skladiště, nebo za kolonii. Dokud je místo, tak se do skladiště pere všechno, co se vyrobí. Často se mi stávalo, že se mi skladiště nacpávala mimozemskými kytkami, kterých jsem pěstoval více, než se stihlo spotřebovat a prodat.
Nedostatek challenge je vlastně asi to, co se dá hře hlavně vytknout. V žádné misi jsem nemusel stavět  víc než jednu ze speciálních megabudov - a v celé kampani už jsem ji nikdy nepotřeboval.
 Chválím nápad s mapou. Škoda, že to není úplně dotažené. Aby to bylo dokonalé, chyběl jen maličký kousek - nechat hráče rozhodovat trošku víc, než jen posílat průzkumnou loď na zajímavé lokality.
Trošku nelogické je, že v každé misi se musí znovu a znovy vynalézat recepty na potraviny z mimozemských rostlin. Tohle by bývalo šlo snadno vymyslet lépe. Kdyby se výzkum dědil přes celou kampaň, bylo by to logičtější a zábavnější - a člověk by si každé vyzkoumané věcičky více vážil.
Kampaň je slušná, nic převratného, ale neurazí. Sci-fi pohoda.
Sečteno a podtrženo - dobře jsem se bavil, ale stačilo.
Za mě 7,5 z 10.

Žádné komentáře: