středa 26. dubna 2017

O víně a krvi: Prostředí a atmosféra

Celé atmosféře neuvěřitelně pomáhá prostředí Beauclairu. Krajina je navržená tak, že hlavní landmarky jsou vidět prakticky odevšad. Fascinuje mě, že to grafika s přehledem utáhne. A ano, město v noci svítí do dálky.
Není problém se v krajině orientovat - a taky že jsem celý datadisk odehrál s vypnutou minimapou. Bylo to mnohem lepší.
 
Už původní Zaklínač 3 špičkově pracoval s počasím, barvami a denními dobami. Beauclair jde ještě o kus dál. Krajinní scenérie v kombinaci se světlem, počasím a mapou jsou prostě pohádkové. Při meditacích jsem úmyslně vstával v 5:00, abych neprošvihl východ slunce.
Město Beauclair je prostě neskutečné.  Myslel jsem, že laťka nastavená Novigradem se už nedá moc posouvat. Omyl. Beauclair je jednak větší (asi - neměřil jsem to), jednak hezčí (to zcela určitě) a nabízí náderné výhledy do celé krajiny kolem.
 
Ulice jsou doslova našlapané nádherně rozanimovanými NPC. Které většinou nejsou nezbytné pro příběh, ale tvoří skvělou kulisu a atmosféru.

Barvířské dílny v přístavu, trh na hlavním náměstí nebo třeba chudinská štvrť San Sebastian - všechno je to vymalované a rozanimované radost pohledět.

Totéž platí o krajině. Vinice, sady a pole jsou živé, plné pracujících vesničanů. Po cestách jezdí stráže. A skvěle tu funguje osvobozování. Vesnička osvobozená od banditů je najednou plná života a ruchu. Hrad vyčištěný od banditů obsadí vojenská posádka, velitel si s Geraltem potřese rukou.
 

Kupodivu se mi instalací o víně a krvi posunula i grafika v původní části hry - ve Skellige a Velenu. Jak ukazují poslední dva screenshoty, je na ní aplikované nějaké zaostření. Projevuje se ale jenom v původní části hry, Beauclaire to nemá.

Žádné komentáře: