Psal jsem tu o Baldur's Gate 2. Ultima VII je ale ještě o hodně starší. The Black Gate je z roku 1992 a Part II: The Serpent Isle - dnes bychom řekli datadisk - z roku 1993.
Ultima VII jela ve 256 barvách ve VGA grafice. Hra byla izometrická 2D se spritovou grafikou.
Herní svět byl pěkně rozlehlý. Vyplatilo se prolézt všechy kobky, budovy i jeskyně, všude se mohl skrývat zajímavý loot.
Hlavní předností Ultimy byla komplexita. Ve hře se dala dělat neuvěřitelná spousta věcí. Hra měla promakanou mytologii založenou na Virtues - ctnostech, které si musel Avatar postupně osvojit a prokázat. Je zajímavé, že mi mytologie Ultimy utkvěla jako konzistentní a zajímavá - narozdíl třeba od takového Skyrimu, kde mě mytologie celkem minula a nepamatuji si z ní skoro nic. Jestli je to tím, že Ultimu jsem hrál jako mladý, kdy má člověk otevřenější mysl - kdo ví.
Pokud si dobře vzpomínám, hráč mohl ovládat jenom Avatara - svého hlavního hrdinu. Jeho společníci se chovali samostatně a docela inteligentně.
Ultima těžila ze světa Britannie, vymyšleného legendárním Richardem Garriotem. Tytéž postavy pak vystupovaly i v dalších hrách série, včetně Ultimy Underworld.
Mám tu screenshoty s finálním bossem jménem The Guardian. Boj s ním byl pěkně náročný, pokud si pamatuji.
Ultima VII jela ve 256 barvách ve VGA grafice. Hra byla izometrická 2D se spritovou grafikou.
Herní svět byl pěkně rozlehlý. Vyplatilo se prolézt všechy kobky, budovy i jeskyně, všude se mohl skrývat zajímavý loot.
Hlavní předností Ultimy byla komplexita. Ve hře se dala dělat neuvěřitelná spousta věcí. Hra měla promakanou mytologii založenou na Virtues - ctnostech, které si musel Avatar postupně osvojit a prokázat. Je zajímavé, že mi mytologie Ultimy utkvěla jako konzistentní a zajímavá - narozdíl třeba od takového Skyrimu, kde mě mytologie celkem minula a nepamatuji si z ní skoro nic. Jestli je to tím, že Ultimu jsem hrál jako mladý, kdy má člověk otevřenější mysl - kdo ví.
Pokud si dobře vzpomínám, hráč mohl ovládat jenom Avatara - svého hlavního hrdinu. Jeho společníci se chovali samostatně a docela inteligentně.
Ultima těžila ze světa Britannie, vymyšleného legendárním Richardem Garriotem. Tytéž postavy pak vystupovaly i v dalších hrách série, včetně Ultimy Underworld.
Mám tu screenshoty s finálním bossem jménem The Guardian. Boj s ním byl pěkně náročný, pokud si pamatuji.
Žádné komentáře:
Okomentovat