pondělí 19. prosince 2016

Retro: Daggerfall

Daggerfall byl druhou hrou série The Elder Scrolls. Hrál jsem už i první Arénu, ale je to tak dávno, že z toho nemám žádný screenshot.Vyšel v roce 1996 - je to neuvěřitelné, ale je to právě 20 let.
Pokud si vzpomínám, Daggerfall měl jako jedna z prvních her rozlehlá města vymodelovaná ve 3D. Měst tam bylo hned několik, každé mělo unikátní vizuální styl a atmosféru.
Další unikum Daggerfallu byly dungeony. Tuším že poprvé byly opravdu 3D. Rozlehlá bludiště byla dost složitá na orientaci.
Daly se tu kupovat domy a také lodě. Hráč mohl vlastnit koně. Pokud nasedl na koně a hodil na sebe kouzlo levitace, mohl  létat i s koněm.
Magický systém Daggerfallu uměl kombinovat kouzla, vytvářet valstní kouzla kombinací efektů a vkládat kouzla do zbraní.
Jedinou chybkou, na kterou si vzpomínám, byly chyby v některých automaticky generovaných dungeonech. Ty byly někdy stereotypní a někdy byly chybové - pokud se vzpomínám, hru jsem tenkrát nedohrál kvůli bugu v jednom z hlavních questů - jedny dveře v dungeonu nešly otevřít.
Každopádně byl Daggerfall klíčovým mezníkem na cestě, na jejímž konci je dnes Skyrim nebo třetí Zaklínač.

Žádné komentáře: