neděle 6. října 2013

Far Cry 3: Triumf sandboxu

Zatím nechávám hlavní příběh trošku v pozadí. Úplně jsem se ponořil do vedlejších aktivit, když už se pohybuji po nějakém území, tak si to tam čistím a procházím.
Grafika je jedním slovem božská. Tropická vegetace je nádherná, výborně fungují stíny a voda, Ubisoft má skvěle zmáknutý level of detail. Bohužel na některých screenshotech to nevypadá dobře, i když ve hře je to naprosto perfektní.
Doktor to nemá v hlavě tak úplně v pořádku. Vyrábí si různé drogy z rostlin, co rostou na ostrově. Teď mi ošetřuje kamarádku, první ze zachráněných.
Některé prvky jsou podobné Assassin's Creed. Jsou to spíš detaily jako ovládání, mapa nebo koncept osvobozování základen. To ale vůbec není na závadu, jsem velkým fanouškem Assassin's Creed a rozhodně mi to nijak nevadí. Očekávám, že nově chystaný Assassin´s Creed IV Black Flag zrecykluje i tu skvělou tropickou přírodu.
Oproti dosavadním dílům Assassin's Creed je ale Far Cry daleko sandboxovější. Je tu mnohem víc vedlejších aktivit (alespoň mi to tak připadá).
 Neskutečně mě fascinuje, jak je herní svět životný. Viděl jsem, jak chlápek srazil autem divočáka. Zastavil a začal ho stahovat z kůže. Viděl jsem, jak skupinka Rakyat brání svoji základu proti útoku varanů komodských.
 Viděl jsem, jak tygr honí po lese prasata. A viděl jsem jiného tygra, jak se vloupal do pirátské základny a pozabíjel tam všechny piráty.
Krajina výborně reaguje na postup hráče. Pirátské území je plné nepřátel, po osvobození základny se v jejím okolí začnou pohybovat hlídky Rakyat. To mě hodně baví.