sobota 19. října 2013

Far Cry 3: Dohráno, 9,5 z 10

Far Cry 3 mě hodně bavila. Hra je nádherně pestrá, prostředí atraktivní, aktivity zábavné. Hodně mě bavil lov a osvobozování území dobýváním základen. Když jsem se naučil pořádně řídit auta a čtyřkolky, užíval jsem si i přesun po ostrově.
Příběh byl celou dobu vynikající. hra opravdu umí vytvořit vztah k přátelům i nepřátelům. Vaas, Buck i Hoyt jsou tak výborní parchanti, jací se v hrách zas tak často nevidí. Jak jsem tu psal, zpočátku jsem se věnoval spíš vedlejším aktivitám, zato v závěru hry jsem se soustředil především na progress v příběhu.
Hra exceluje v neskutečné svobodě. Je na hráči, jestli půjde lovit, sbírat kytky, zajede si závodní side misi s doručováním léků na čas, anebo si zazávodí ve střelbě brokovnicí na ptáky. Dají se tu prolézat jeskyně a staré chrámy, zabíjet nožem nepřátele za odměnu nebo hledat staré artefakty anebo ztracené dopisy japonských vojáků z II. světové války. Zajímalo by mě, do jaké míry se na game designu podíleli ti borci, kteří navrhují Assassin´s Creed. Přichází mi, že rukopis je trošku podobný.
Pokud bych měl hře něco vytknout,  jsou to tyhle drobnosti:
  • Na můj vkus snad až přílišná brutalita. Asi stárnu, ale některé momenty byly na mě zu viel. 
  • Je škoda, že vedlejší aktivity nejsou víc provázané s hlavním příběhem. Ke konci hry jsem už přestal i s osvobozováním základen, protože prostě nebylo proč. Oč lepší by bylo, kdyby se člověk musel přes základny postupně probít až k Hoytovi. 
  • Na pár místech nešlape Level of Detail a na úbočích vzdálených hor jsem si snad třikrát všiml vypadlé textury. (Tím nemyslím ty podivné stíny, které jsou vidět na hoře tady dole na screenshotu. To ve hře vypadá jinak.)
  • Hunting questy jsou sice super, ale po odlovení všech legendárních zvířat trošku postrádají smysl. Tohle by bývalo šlo hrozně snadno udělat jinak. Škoda.
  • Není problém získat téměř všechny skills ve hře. Já sám jsem měl všechny skilly, které jsem chtěl. Což znamená, že nemá smysl postavu nějak cíleně rozvíjet - ke konci jsou všichni prakticky stejní.
Tohle jsou ale opravdu jen drobnosti, pro celkový zážitek nepříliš podstatné. Jedna jediná věci mi ale opravdu  vadila, a to jsou souboje s bossy v halucinogenním světě. Nic proti vizím, takový Dishonored s nimi pracuje podobně, ale tam slouží především k posunu v příběhu, umožňují podat další informace a vysvětlení. V Assassin´s Creed se snové vize spustí až po killu, ne před ním. Neslouží jako oslí berličky pro řešení finálních boss fightů. Tohle bylo prostě zbytečné a bývalo by to šlo udělat lépe.
Hodně jsem přemýšlel, jak hru ohodnotit. Teď, když dopisuji tenhle post, říkám si, že si hru ještě pustím a projedu si pár závodů a nehotových side questů, možná osvobodím i nějakou tu základnu. Tohle je myslím to nejlepší vizitka. Za mě 9,5 z 10.

Žádné komentáře: