středa 11. září 2013

Total War Rome II: První dojmy

Už týden pařím Rome Total War. Je to totální extáze, připadám si o 10 let mladší. Už zase bdím pozdě do noci, abych uhrál ještě další tah, a ještě další, a ještě jeden.
Na Rome II jsem se hrozně těšil. Hltal jsem všechny informace a první videa ze hry. Po prvním spuštění přišlo trošku zklamání: hra byla pomalá, nízké FPS, ani zdaleka nevypadala tak dobře jako na dostupných screenshotech a videích. Ale ta hratelnost tam byla, fáze zklamání opět přešla v nadšení. Když jsem navíc pošteloval nastavení grafiky, ubral textury a stiny a povypínal různé efekty, FPS se o hodně zlepšilo.
Teď jsem celkem spokojený, menší bitvy jsou zcela uspokojivé, u větších bitev to není úplně ono, ale je to hratelné. Rozhodl jsem se zainvestovat a pořídím novou grafickou kartu schopnou utáhnout lepší kvalitu a efekty, protože mě Rome II opravdu hodně baví.
Strategická mapa je skvostně vyvedená v 3D. Hodně mě baví, jak se města postupně rozrůstají a lze pozorovat stavbu jednotlivých budov.
Strategická část je asi to, co mě na Rome baví zatím ze všeho nejvíc. Je hodně hodně komplexní. Možných budov je spousta a je třeba přemýšlet, jak plánovat výzkum technologií a výstavbu v městech. Budovy jsou naštěstí sdílené pro celou provincii.
V některých recenzích si lidi stěžují na recruitment a doplňování jednotek přímo, bez nutnosti posílat posily z města. Mě osobně tohle vyhovuje, u Empire a Napoleona mi to spíš vadilo, tady je to příjemné osvěžení.
Politika je mnohem zajímavější než u předchozích dílů. Každý politický akt, jako je uzavření smlouvy, vyhlášení války nebo vstup na nepřátelské území, má své konsekvence a kladné nebo záporné přijetí u okolních států. Pravda, není to Europa Universalis a není třeba si hlídat Casus Belli, ale i tak je to hodně komplexní a zábavné.
Příjemným překvapením je chování nepřátel na strategické mapě. Často se mi stalo, že mě soupeř obešel a zabral nehájené město v mém týlu, případně se spojily nepřátelské armády a potupně nakopaly moji příliš vysunutou armádu. Rome tohle umí trestat a dobře tak: na strategické mapě je nutné postupovat pomalu a hlídat si záda.
Hodně zajímavé jsou obojživelné bitvy, kdy některá z armád připluje na lodích, případně se bitva odehrává jak na zemi, tak na souši. Zatím jsem si to vyzkoušel jen v úvodní kampani a později v bitvě o Janov. Je to hodně zajímavé a uvidíme, zda hra dokáže naplno využít potenciál téhle inovace. Nepříjemné je, že se někdy jednotka zasekne při vylodění a zůstane viset na břehu. Věřím, že budoucí patche to opraví.
Námořní bitvy jsem zatím moc nezkoušel. Fungují a vypadají moc pěkně, to je asi tak všechno, co k tomu můžu zatím říci :-).
Co se týká taktické části, bitvy fungují parádně. Nepřátelské armády jsou přiměřeně aktivní a několikrát jsem potupně dostal na budku, než jsem se poučil, že moji kopiníci nemají zdaleka takový dostřel jako keltští prakovníci a že je hloupost chodit do bitvy bez jízdy. Tohle rozhodně kvituji, je fajn, když hra člověka vyškolí.

Žádné komentáře: