úterý 18. srpna 2009

Overlord II: Sauronem na vlastní kůži

Overlord II je bohovsky vychytaná hra. Chtěl jsem jí jenom vyzkoušet, ale totálně mě dostala a pohltila. V nádherná grafice, která na první dojem přebíjí Fable II, hraje hráč roli Temného pána, který s hordou věrných skřetů vyráží dobýt svět.
Je to kouzelně vtipné: hra je prošpikovaná zábavnými momenty a veselými vychytávkami. Na scénáři se podílela dcera Terryho Pratchetta Rhianna a je to poznat. Na vtipu celá hra stojí: elfové jsou vylíčeni jako přihřátí ekologisti, jeden z questů je o pobíjení tuleních mláďat, vesničané jsou tupci a Římané jsou tlustí násilníci - všechno podané v kouzelné nadsázce. Navíc je tu spousta krásných detailů (dostal mě Říman zapadlý do trpasličí nory, který pořvával "Koušou mě do nohou! Koušou mě do nohou!").
Vrcholem jsou nicméně skřetíci : mají své osobnosti, neustále komentují situaci a okolí, mají skvělé hlášky a kdykoliv jsou ochotni se pro svého páneška obětovat. Jsou namluveni stejně skvěle jako Glum v Pánovi prstenů, působí to dokonale.
Musím opravdu smeknout před umělou inteligencí skřetů: chovají se naprosto přirozeně, normálně reagují na podněty (nádherně se topí, když vběhnou do vody - to je jen jeden z mnoha příkladů), pokřikují na sebe navzájem, povzbuzují se - to všechno v perfektní animaci působí naprosto uvěřitelně.
Overlord má nádherně vymazlenou grafiku. Co potěší ještě více je možnost ničit všechno možné kolem sebe. Je opravdu radost vtrhnout se svou tlupou skřetů do elfiho města a totálně je vydrancovat!
Dosud mám jenom dva typy skřetů - základní bojové Hnědáky a Červené, kteří umí s ohněm - nejenom zapalovat, ale taky foukáním uhasit.
Bral jsem Overlorda zpočátku jako hříčku, která je hlavně akční řežba a trocičku adventura. Čím dál to však hraju, tím je to lepší. a možnosti širší. Vylepšovat si svoji Temnou věž, získávat nové předměty a nové služebníky, tvořit nové zbraně, zvyšovat svou moc - jakkoliv je hra lineární, je naprosto různorodá a těžce zábavná.
Včera večer jsem se dostal do stavu, kdy jsem bojoval proti mnoha římským kohortám. Poručil jsem skřetům hlídat standardtu. A úplně mě to dostalo: jeden hnědák se chopil standardty, červeňáci ho obklopili a byli připraveni bojovat ohněm na dálku, zbytek hnědáků obklopil červené, aby je bránil jako tanci - a fungovalo to samo naprosto perfektně, aniž by se hráč musel starat o každého panáka! Takže jsem si v klidu běhal a bojoval s Overlordem, občas jsem skřety přesunul přemístěním standarty - a jinak skřeti naprosto perfektně fungovali sami, bránili určenou pozici a likvidovali římské vojáky, kteří se moc přiblížili!
Tak to je věc, kterou jsem ve hře ještě nezažil, a tady to funguje naprosto přesně tak, jak má. Hráčský pocit nepopsatelný - opravdu jsem se poprvé cítil jako velitel, který bojuje vedle svých mužů. Jak velký pokrok oproti takovému LotR: Conquest anebo Dynasty Warriors, kde si spojenečtí vojáci v boji dělají co chtějí!

Žádné komentáře: