Zahrál jsem si Civilization: Revolution na Xboxu. Už jsem hrál Civilizací spoustu včetně té první legendární, takže žádné extra překvapení. Bylo to fajn, stejně jako předchozí. Čím je to zaznamenáníhodné?
Za prvé: geniálně vymakané ovládání na gamepadu. Člověk by nevěřil, že je možné hrát Civilizaci bez myši, a hle - ono to jde, a dobře. Klobouk dolů, tohle nenavrhoval žádný blbec.
Za druhé: moc pěkné zjednodušení hry, odbourání všech elementů , které v předchozích verzích prudily (například kultivace okolí města probíhá automaticky, stavba silnic se zadá jedním pokynem apod.). Je fakt, že je tu méně budov a typů jednotek - což na druhou stranu moc nevadí.
Za třetí: parádní achievementy v podobě historických osobností, které se ve hře objevují a přidávají různíé zajímavé bonusy. To je moc pěkné doplnění tradičních Great Wonders. Když se mi v hlavním městě objevil Karel Marx, tak jsem ho bohužel taky musel využít, nejde ho třeba postavit ke zdi.
Za čtvrté: rychlý spád. Od začátku do konce první hry jsem tomu dal tak čtyři hodinky, a končil jsem postavením vesmírné lodi a odletem na Alpha Centauri.
Za páté: roztomilá grafika. Engine je podobný jako v Sid Meier's Railroads, města jsou veselá a komixová (což osobně tolik nemusím)., každá stavba je pěkně vidět na hlavní mapě. Potěší, když člověk vypustí raketu na oběžnou dráhu - a hle, ta lehce zakřivená země se krásně zakulatí a je vidět, že to je opravdu planeta. Nádherně jsou vyvedení advisoři a cizí leadeři, je radost se na to dívat.
Za prvé: geniálně vymakané ovládání na gamepadu. Člověk by nevěřil, že je možné hrát Civilizaci bez myši, a hle - ono to jde, a dobře. Klobouk dolů, tohle nenavrhoval žádný blbec.
Za druhé: moc pěkné zjednodušení hry, odbourání všech elementů , které v předchozích verzích prudily (například kultivace okolí města probíhá automaticky, stavba silnic se zadá jedním pokynem apod.). Je fakt, že je tu méně budov a typů jednotek - což na druhou stranu moc nevadí.
Za třetí: parádní achievementy v podobě historických osobností, které se ve hře objevují a přidávají různíé zajímavé bonusy. To je moc pěkné doplnění tradičních Great Wonders. Když se mi v hlavním městě objevil Karel Marx, tak jsem ho bohužel taky musel využít, nejde ho třeba postavit ke zdi.
Za čtvrté: rychlý spád. Od začátku do konce první hry jsem tomu dal tak čtyři hodinky, a končil jsem postavením vesmírné lodi a odletem na Alpha Centauri.
Za páté: roztomilá grafika. Engine je podobný jako v Sid Meier's Railroads, města jsou veselá a komixová (což osobně tolik nemusím)., každá stavba je pěkně vidět na hlavní mapě. Potěší, když člověk vypustí raketu na oběžnou dráhu - a hle, ta lehce zakřivená země se krásně zakulatí a je vidět, že to je opravdu planeta. Nádherně jsou vyvedení advisoři a cizí leadeři, je radost se na to dívat.
Na druhou stranu už mi začíná vadit, jak se nyní do her cpe takové to "svahilské žvatlání" ala The Sims. Na obrazovce je text, ta postavička k tomu něco povídá, zní to trošku jako cizí jazyk, jsou z toho cítit emoce, ale smysl to nedává. V poslední době jsem to zažil u hlavního hrdiny ve Fable (naštěstí ostatní postavy mluvily v pohodě), samozřejmě v The Sims a tady v Civilizaci. Chápu, že to je elegantní cesta, jak se vyhnout dabování dialogů, ale proboha - tady v Civilizaci snad těch hlášek zase není tolik...
Věřím, že konzolisti z toho můžou být nadšení, kvalitních strategií na konzole je minimum. Pro mě starého psa bylo fajn si to vyzkoušet, ale hrát to déle a opakovaně nemá moc cenu.
U mě 7,5/10.
Věřím, že konzolisti z toho můžou být nadšení, kvalitních strategií na konzole je minimum. Pro mě starého psa bylo fajn si to vyzkoušet, ale hrát to déle a opakovaně nemá moc cenu.
U mě 7,5/10.
Žádné komentáře:
Okomentovat