pátek 4. října 2024

Factorio po deseti letech

Po letech jsem si znovu pustil famózní Factorio. Hra nedávno opustila Early Access a venku je verze 1.0, spolu s novým DLC.

Teď vidím, že první post o téhle hře jsem napsal před 10 lety. Sám bych nevěřil, že už je to tak dávno. Letí to, letí. Od té doby se objevilo famózní Satisfactory a plno dalších stavěcích her. Staré Factorio přesto neztrácí appeal.

Za těch deset let udělalo Factorio slušný pokrok. Je zajímavé, že hra nebyla nikdy ve slevě a stále se prodává za plnou cenu. Autorům nelze než poblahopřát, vyrobili skutečný hit. 

Je fascinující, co všechno hra umí a jaké prostředky dává hráčům. Některá videa na Youtube jsou vážně neuvěřitelná.


Baví mě odemykat nové technologie. Ve skutečnosti je odemykám rychleji, než je stíhám vyzkoušet. A celou řadu nových věcí jsem ještě nevyužil. 


Na Internetu jsem si načetl sběrnicovou architekturu. Zatím jedu jednoduchou sběrnici s jedním pásem pro vybrané suroviny či komponenty. A je pravda, že se sběrnicí se pracuje mnohem lépe než se "špagetovou" architekturou.

Celkem snadno jsem rozběhl vlaky. Zatím vozím železnou rudu a ropu, ale nebál bych se dovážet všechno. Vlaky fungují fajnově.

Hra zajímavě škáluje nepřátele. Jak se rozšířuje znečištění generované průmyslem, rozšiřují se hnízda brouků. Jen co vyzkoumám nové brnění či zbraň, objeví se nový druh brouka, který je mnohem drsnější a nebezpečnější.

 
Útoky na mojí základnu ve skutečnosti nejsou až tak otravné, kulometné věže si s útočníky celkem hravě poradí. Zažil jsem pár situací, kdy se mi brouci probourali přes zeď - například když v kulometné věži došly náboje. Ale při troše snahy se to dá celkem snadno uhlídat.


Problém nastává ve chvíli, kdy se rozhodnu zničit broučí hnízdo. V tu chvíli narážím.  Jakmile se člověk přiblíží na dostřel, hnízda spawnují další a další hromady brouků.  Částečně se to dá řešit stavěním kulometných věží blízko hnízd. Ale jen částečně.


Největší průšvih jsou dalekonosné plivače slizu, které mají o hodně delší dostřel než moje zbraně. Takže kulometná hnízda můžu stavět jen v bezpečné vzdálenosti. Likvidace hnízd pro mě zatím znamená spoustu otravného obléhání a útok/smrt/reload pokusů. Což mě moc nebaví. Vím, že na konci hry se daí stavět dalekonosná děla a dokonce ozbrojené vlaky. Ale tam zatím ani náhodou nejsem. Tak uvidíme.



 Poslední technologií, která mi úplně změnila hru, jsou roboti a personální robobelt. Můžu tak používat blueprinty a stavět po velkých blocích. Časová úspora je fantastická.

Žádné komentáře: