neděle 16. června 2024

Ghost of Tsushima: Hratelnost a souboje

Ghost má parádně vybalancovanou obtížnost. Není to ani příliš snadné, ani příliš těžké. Je to tak akorát.


No, poctivě musím přiznat, že se to hraje snadno a lehce. Když se člověk naučí šermovat a střílet z luku, jsou věci jako foukačka nebo bomby celkem nadbytečné. Nepoužíval jsem je prakticky vůbec.

 Někdy od půlky hry, když jsem si odemkl jednotlivé Stances - bojové stavy proti jednotlivým druhům zbraní - jsem si troufl na frontální útoky na vesnice v držení Mongolů.


Stances jsou celkem čtyři - proti meči, kopí, bojovníkům se štítem a těžkým bojovníkům. Je nezbytné stances v boji přepínat, jinak se těžcí protivníci nebo ti se štítem dají jen těžce porazit.

K tomu navíc je ve hře pár komb - pro každý stance trošku jiných a pár speciálních úderů. A ještě zvláštní ghost mód, když se nabije ukazatel po zabití osmi nepřátel bez ztráty květinky, ve kterém může hrdina pobít tři vybrané nepřátele. 



 Hodně mě bavily Standoffs - na začátku boje může hrdina vyzvat skupinku nepřátel a celkem snadno (když to udělá  dobře) zlikvidovat tři nepřátele. Po odemčení rodového brnění i pět nepřátel. když se to povede, člověk si nabije všechny Resolve Points. Do začátku velkého boje se to dost hodí. Jen to člověk musí dát. Když nezvládne časování, má smůlu smůloucí a standoffem si spíš uškodí.


Ve hře je několik boss fightů. Nejen s mongolskými generály, ale také s róniny Straw Hat a pak na konci s vlastním strýcem. Boss fighty jsou docela hratelné, když má člověk nabité Resolve Points - a zatraceně obtížné, když si Resolve Points vypotřeboval na předchozím souboji.


Za mě se soubojový systém povedl. Díky Stances a Resolve points. je mnohem zábavnější a variabilnější než všechno, co jsem viděl v Assassin's Creed. Bavil mě celou dobu a vypadá zatraceně dobře.

Žádné komentáře: