Přiznám se bez mučení, že bez nápovědy na Internetu bych Obra Dinn nedohrál. Poznávat čínské námořníky podle bot mě opravdu nenapadlo. Jednoho vousatého námořníka jsem podle podoby považoval za bratra jiného vousatého námořníka. A ve skutečnosti to byl Rus - protože v jedné scéně hrál se dvěma jinými Rusy karty, a ten druhý bratr byl hladce oholený. Tak na to bych nepřišel.
Některé věci jsem trefil náhodou - tu starší ze dvou zbývajících evropských žen (ta třetí, kapitánova manželka, je jasná asi tak od páté minuty hry) jsem správně určil jako vdanou, i když jsem si nevšiml, že v jedné scéně je vidět se snubním prstenem. Vlastníkem tajemné knihy byl lodní doktor, a proto jsou uprchlíci z lodi asi v Africe. Jasné jak facka - akorát že jsem si toho nevšiml. Jo a ten námořník potetovaný od hlavy až k patě je Papuánec a ne Francouz - toho jsem si všimnout mohl a měl.
Return of the Obra Dinn je černobílá hra ve 3D, využívající zajímavé techniky ditheringu. 2D screenshoty nedokážou zcela přiblížit, jak sugestivně ve 3D působí. Skvěle funguje jak přítomnost, kdy se loď pohybuje a vrže, stíny se mihotají u střílen a déšť bubnuje na palubu, tak i scény smrti ve zmrazeném čase - kdy je možné sledovat dráhu střely a zkoumat, který z pěti střelců nakonec zasáhl nebohého neprávem odsouzeného Číňana.
Propojte si to s mechanikou hodinek a řetězení jednotlivých scén. Každý ze záběrů znamená, že v tu chvíli někdo zemřel - ale daný záběr obshauje stopy vedoucí k někomu jinému. Sledujete mladého lodníka (jak se proboha do češtiny překládá midshipman?), kterého vidíme umírat, a pak ho sledujeme plazit se zpět v čase záběr po záběru až k muži, který ho bodl nožem. O palubu výše v tu chvíli někoho zabili nožem - a jen díky tomu můžeme vidět, kdo držel vražedný nůž.
Anebo chaotický souboj s obřími kraby. Ubohý zraněný námořník se zkrvavený plíží chodbou, aby pak koupil přes zeď omylem střelu od střelce, kterého na daném záběru nelze identifikovat, ale na záběru o tři vteřiny starším už to jde.
Atmosféra ve hře by se dala krájet, balit do krabic a prodávat na kila. Proč to všechno tak skvěle funguje? Má to vynikající příběh. Skvělou zajímavou zápletku. Super nazvučení. Inovativní a nikdy neviděné mechaniky - knihu, hodinky, zamrazení scén smrti. Unikátní grafické řešení. A bezvadnou hudbu. Pro každou kapitolu je tu jiné téma, které skvěle podkresluje pátrání. Tohle všechno hraje dohromady, navzájem se doplňuje a podporuje.
Return of the Obra Dinn je k dokonalosti vybroušený diamant. Prý se dá dohrát asi tak za čtyři hodiny. Já jsem u toho stávil 10 a půl hodiny. A i když jsem si některé věci musel nakonec najít na Internetu, skvěle jsem si to užil.
Za mě 10 z 10.
P.S. Tady je rozepsaný celý příběh.
Některé věci jsem trefil náhodou - tu starší ze dvou zbývajících evropských žen (ta třetí, kapitánova manželka, je jasná asi tak od páté minuty hry) jsem správně určil jako vdanou, i když jsem si nevšiml, že v jedné scéně je vidět se snubním prstenem. Vlastníkem tajemné knihy byl lodní doktor, a proto jsou uprchlíci z lodi asi v Africe. Jasné jak facka - akorát že jsem si toho nevšiml. Jo a ten námořník potetovaný od hlavy až k patě je Papuánec a ne Francouz - toho jsem si všimnout mohl a měl.
Return of the Obra Dinn je černobílá hra ve 3D, využívající zajímavé techniky ditheringu. 2D screenshoty nedokážou zcela přiblížit, jak sugestivně ve 3D působí. Skvěle funguje jak přítomnost, kdy se loď pohybuje a vrže, stíny se mihotají u střílen a déšť bubnuje na palubu, tak i scény smrti ve zmrazeném čase - kdy je možné sledovat dráhu střely a zkoumat, který z pěti střelců nakonec zasáhl nebohého neprávem odsouzeného Číňana.
Propojte si to s mechanikou hodinek a řetězení jednotlivých scén. Každý ze záběrů znamená, že v tu chvíli někdo zemřel - ale daný záběr obshauje stopy vedoucí k někomu jinému. Sledujete mladého lodníka (jak se proboha do češtiny překládá midshipman?), kterého vidíme umírat, a pak ho sledujeme plazit se zpět v čase záběr po záběru až k muži, který ho bodl nožem. O palubu výše v tu chvíli někoho zabili nožem - a jen díky tomu můžeme vidět, kdo držel vražedný nůž.
Anebo chaotický souboj s obřími kraby. Ubohý zraněný námořník se zkrvavený plíží chodbou, aby pak koupil přes zeď omylem střelu od střelce, kterého na daném záběru nelze identifikovat, ale na záběru o tři vteřiny starším už to jde.
Atmosféra ve hře by se dala krájet, balit do krabic a prodávat na kila. Proč to všechno tak skvěle funguje? Má to vynikající příběh. Skvělou zajímavou zápletku. Super nazvučení. Inovativní a nikdy neviděné mechaniky - knihu, hodinky, zamrazení scén smrti. Unikátní grafické řešení. A bezvadnou hudbu. Pro každou kapitolu je tu jiné téma, které skvěle podkresluje pátrání. Tohle všechno hraje dohromady, navzájem se doplňuje a podporuje.
Return of the Obra Dinn je k dokonalosti vybroušený diamant. Prý se dá dohrát asi tak za čtyři hodiny. Já jsem u toho stávil 10 a půl hodiny. A i když jsem si některé věci musel nakonec najít na Internetu, skvěle jsem si to užil.
Za mě 10 z 10.
P.S. Tady je rozepsaný celý příběh.
Žádné komentáře:
Okomentovat