Anno 1800 je nejnovější přírůstek do slavné série. A za mě také nejlepší. Do známých mechanik stavění města doplňuje novinky, které krásně hrají dohromady.
Na první pohled praští do očí grafika, která je v Anno 1800 opravdu exkluzivní. Posouvá laťku tak vysoko, jak bych si netroufal žádat. Příroda, moře, obyvatelé ve městě, domy, farmy, dílny i továrnou jsou překrásné, skvěle se hýbou a je radost se na ně dívat.
Stejně jako předchozí díly série je Anno o uspokojování potřeb obyvatelstva. Na každém levelu přibudou nové předměty nebo pochutiny, kterých se obyvatelé dožadují. Od jednoduchých potřeb, jakou jsou ryby nebo oděvy, tak rostou nároky - obyvatelé chtějí konzervované potraviny, pivo nebo šicí stroje. Velmi záhy se začnou dožadovat také exotických surovin - a nezbývá než se vypravit do zámoří.
To je stylizované do latinské Ameriky. Některé suroviny tu jsou stejné, ale většina je exotická - přibudou ponča z lamí srstí, rum, káva, kakao, kaučuk anebo tabák.
Potěší, že plachetnice jsou závislé na větru, zatímco parolodi si vesele plují, kam chtějí. Lodě vypadají kouzelně - a když flotila řadových lodí spustí palbu na pirítskou základnu, třese se moře i země.
Základní příběh v kapani jsem dohrál asi za 20 hodin. Je poměrně jednoduchý - příběh sirotků, kteří musí očistit jméno svého otce a ubránit se pirátům. Přiběh neurazí ani nepřekvapí, je to slušný standard.
Inovací jsou zámořské expedice, na které lze vysílat lodi. Jsou tří druhů - boj s piráty, archeologické (které mohou získat předměty do muzea) a zoologické (které přivážejí zvířata do zoo).
A propos, muzeum a zoo jsou dvě nejzajímavější inovace. Zlepšují atraktivitu města a lákají turisty. Člověk si s nimi krásně vyhraje.
Další inovací jsou noviny, které čas od času komentují průběh hry a zlepšují nebo zhoršují náladu obyvatelstva. Když se obyvatelstvo naštve, vyvolá stávky nebo vzpoury - a tehdy zakročí policie.
Všechno je to nádherně animované, radost pohledět. Většina budov je prostě parádní - většinou čím jednodušší technologie, tím lépe vypadají a hýbou se. Velké fabriky už toho ukazují méně, ale zase nádherně kouří.
Anno má surovin hrozně moc. Až se v tom člověk časem začne trochu ztrácet. A některé výrobní řetězce nejsou triviální - takové motory vyžadují kromě vstupních surovin i elektřinu, bez toho prostě nejedou. A ropa pro výrobu elektřiny se pro změnu musí dovážet z rafinérie vlakem anebo tankerem. Elektrárny jí spotřebují doslova nechutné množství.
Jakmile se rozjede výroba elektřiny v elektrárně, okolní továrny začnou vozit zboží auty namísto koňskými povozy. Vypadá to naprosto kouzelně.
Na první pohled praští do očí grafika, která je v Anno 1800 opravdu exkluzivní. Posouvá laťku tak vysoko, jak bych si netroufal žádat. Příroda, moře, obyvatelé ve městě, domy, farmy, dílny i továrnou jsou překrásné, skvěle se hýbou a je radost se na ně dívat.
Stejně jako předchozí díly série je Anno o uspokojování potřeb obyvatelstva. Na každém levelu přibudou nové předměty nebo pochutiny, kterých se obyvatelé dožadují. Od jednoduchých potřeb, jakou jsou ryby nebo oděvy, tak rostou nároky - obyvatelé chtějí konzervované potraviny, pivo nebo šicí stroje. Velmi záhy se začnou dožadovat také exotických surovin - a nezbývá než se vypravit do zámoří.
To je stylizované do latinské Ameriky. Některé suroviny tu jsou stejné, ale většina je exotická - přibudou ponča z lamí srstí, rum, káva, kakao, kaučuk anebo tabák.
Potěší, že plachetnice jsou závislé na větru, zatímco parolodi si vesele plují, kam chtějí. Lodě vypadají kouzelně - a když flotila řadových lodí spustí palbu na pirítskou základnu, třese se moře i země.
Základní příběh v kapani jsem dohrál asi za 20 hodin. Je poměrně jednoduchý - příběh sirotků, kteří musí očistit jméno svého otce a ubránit se pirátům. Přiběh neurazí ani nepřekvapí, je to slušný standard.
Inovací jsou zámořské expedice, na které lze vysílat lodi. Jsou tří druhů - boj s piráty, archeologické (které mohou získat předměty do muzea) a zoologické (které přivážejí zvířata do zoo).
A propos, muzeum a zoo jsou dvě nejzajímavější inovace. Zlepšují atraktivitu města a lákají turisty. Člověk si s nimi krásně vyhraje.
Další inovací jsou noviny, které čas od času komentují průběh hry a zlepšují nebo zhoršují náladu obyvatelstva. Když se obyvatelstvo naštve, vyvolá stávky nebo vzpoury - a tehdy zakročí policie.
Všechno je to nádherně animované, radost pohledět. Většina budov je prostě parádní - většinou čím jednodušší technologie, tím lépe vypadají a hýbou se. Velké fabriky už toho ukazují méně, ale zase nádherně kouří.
Anno má surovin hrozně moc. Až se v tom člověk časem začne trochu ztrácet. A některé výrobní řetězce nejsou triviální - takové motory vyžadují kromě vstupních surovin i elektřinu, bez toho prostě nejedou. A ropa pro výrobu elektřiny se pro změnu musí dovážet z rafinérie vlakem anebo tankerem. Elektrárny jí spotřebují doslova nechutné množství.
Jakmile se rozjede výroba elektřiny v elektrárně, okolní továrny začnou vozit zboží auty namísto koňskými povozy. Vypadá to naprosto kouzelně.
Žádné komentáře:
Okomentovat