čtvrtek 21. května 2015

Asassin's Creed: Unity - Server Bridges - chyby v Animusu

Jedna věc je na AC:Unity naprosto inovativní a zároveň skvělá: Server bridges. Takhle se tu nazvývají části hry, které se odehrávají mimo hlavní lokaci a období. Zrekapitulujme si to: od začátku série Assassin's Creed nás autoři zásobovali odbočkami do současnosti. Musel jsem se věnovat epizodám ze života Desmonda, případně hrát hnusné 3D puzzlové mezihry, které měly jakoby představovat virtuální realitu a hackování Animusu. Tak určitě, takhle si hackování představovali možná staří cyberpunkeři v osmdesátkách. Pro mě to bývala čistá otrava, kterou jsem musel přetrpět, abych se už už vrátil do zábavné minulosti.

Ocenil jsem proto, když ACIV: Black Flag odstřihl Desmonda a mezihry se omezily na budovu Absterga.
AC:Unity přichází s naprosto geniální náhradou. Mezihry představují chyby v Animusu, kdy se hlavní hrdina ocitne na stejném místě, ale v jiné historické epoše. Cílem je najít portál zpět. Mise Server bridges nejsou časově náročné a skvěle odsýpají.
První z vedlejších epizod se odehrává na konci 19. století v období Belle Epoque. Užijeme si bulvárů, balónů a Sochy svobody pod lešením. Mise je krátký parkour, zábavný a vizuálně pěkný.
Další epizoda se odehrává v roce 1944 za II. světové války. Eifellova věž je osvícena protileteckými reflektory.
Tahle scéna má kopírovat historickou událost, kdy se kolem Eifellovy věže honili američtí a němečtí stíhači.
I v misi letadla nalétávají. Při šplhání na věž jsem se musel vyhýbat místům osvětleným reflektory za vzducholodí. Na dvou místech jsem se chopil kulometu a sestřelil nalétající letadla.
Má to nápad, má to atmosféru, dobře se to hraje a dobře to vypadá. Co dodat!