neděle 7. října 2012

Carrier Command: Gaea mission

 Tahle hra mě hodně překvapila. Hrál jsem původní Carrier Command v roce 1988 na ZX Spectru. Na novou předělávku od Bohemia Interactive jsem narazil náhodou na Bonuswebu. Vůbec jsem nevěděl, že se to chystá. Bohemia Interactive pro mě doposud byl jen Flashpoint a Arma. Stáhl jsem si demo, zahrál si první misi a hned jsem si hru přes Steam koupil.
 Je to čistá radost. Bohemia Interactive zachovali věrnost původní předloze a hratelnost je tradiční: jedna letadlová loď jako základna nesoucí čtyři obojživelné transportery Walrusy a čtyři létající Manty. Cílem hry je obsazování jednotlivých ostrovů, které se pak mohou využívat jako základny pro další expanzi, výrobní nebo těžní základny, případně obranné body.
Hra se dá hrát jako strategie nebo jako akce. Při strategickém hraní hráč dává rozkazy všem jednotkám.
 Při akčním hraní skočí přímo do kabiny kteréhokoliv vozidla a plně je řídí. Ostatní vozidla přitom asistují, anebo plní úkoly zadané na strategické mapě.
Geniální nápad, velmi dobré provedení. Prostě to funguje. Co mě na tom baví je taktika: vzít nepřítele šturmem tu většinou nefunguje. Chce to spíše postupovat pomalu, vhodně volit postup, kombinovat letecké a pozemní jednotky a postupně čistit jednotlivé opěrné body.

Dá se to hrát jen s klávesnicí a myší, ale hra si vysloveně říká o gamepad. Teprve s ním to je ta pravá radost.
 Hra obsahuje jednak free strategický mód, jednak příběhovou kampaň z planety Gaea. Jedu zatím kampaň, která v sobě má i 1st person shooter mise, a neskutečně mě to baví. Carrier Command v sobě má tu správnou oldschoolovou šťávu, která člověka chytne a nepustí.
Každý ostrov je výzvou, novým oříškem k rozlousknutí, zdrojem skvělé zábavy. Je to totálně originální, hratelnost se nepodobá ničemu, co jsem za posledních dvacet let hrál, samozřejmě kromě původní hry z 80.let.

Žádné komentáře: