středa 26. listopadu 2008

WAR: Saphery a Reikland Factory

Saphery je jižnější z elfích Tier 3 zón. Nomen omen: opravdu je to safírová země, prosycená magií High Elfů. Byl-li Elyrion zemí podzimu, tady v Saphery se jednorožci a pegasové brouzdají safírovou trávou a gryfové se vznáší nad tyrkysovými jezírky. Hraje se mi tu moc dobře, protože krajina je dobře přehledná a je tu dobře vidět do dálky. NPC tu nejsou nahloučena jako leckde jinde a není problém tu projíždět na mountu.
Bílá věž Hoeth je dominantou Saphery. Je chráněná magickou bariérou a zlatými draky, kteří chrání cestu. Draci jsou nicméně jen důmyslnou iluzí, která je zlomena, když jsou zraněni: pod dračí maskou se skrývají celkem banální orli. Magická bariéra je větší oříšek: celkem dlouho mi trvalo zjistit, že je potřeba snažit se projít stále na tom samém místě. Funguje to jako neviditelné miny, které reagují na blízkost a odkopnou hráče do dálky. Naštěstí po odpálení jsou chvíli neaktivní.
Celá věž je vlastně public quest, a taky se tam nachází několik normálních questů. Jeden z nich vede až nahoru na samý vrcholek věže. Bílá věž Hoeth je asi nejvyšší stavbou, kterou jsem zatím tady ve hře viděl. Je tak monumentální, že se nevejde do záběru a když jsem stál nahoře, začaly se ztrácet detaily krajiny pode mnou.
Reikland Factory je nové scenario, které je otevřené po dobu eventu Heavy Metal. Každý den se odemkne další z řady úkolů. jejichž splněním si hráči mohou odemknout různé odměny. Ultimátní odměnou je možnost začít v předstihu hrát za dvě nová - povolání, která budou přídána do hry - Knight of the Blazing Sun a Black Guard. Oba to jsou tanci a ani jeden mě jako alt neláká. Chci zkusit zealota.
Pevně věřím, že Reikland Factory bude otevřená i někdy v budoucnu. Je to totiž povedené scénárko, hraje se příjemně.