sobota 8. listopadu 2008

Far Cry 2: Afrika

Vyzkoušel jsem Far Cry 2. Tahle africká střílečká má otevřený svět, atraktivní prostředí a nádhernou grafiku. Prostředí černošských slumů chvílemi připomíná některé části Call of Duty 4, ale jinak je to svébytná hra.
Ve hře bezvadně funguje fyzika. Zejména oheň je revoluční, krásně se šíří a funguje opravdu pěkně reálně. Auta můžou hořet a bouchat, od auta chytne okolní tráva, od trávy strom, na konci zbyde jen spáleniště. Moc fajn aspekt!
Bohužel, hlavním problémem hry je hratelnost. Akční přestřelky jsou celkem v pohodě, sice tu nejsou scripty, ale funguje to docela dobře. Punc tomu dávají buddies - ostatní žoldnéři, kteří mohou přijít na pomoc a zadávají alternativní řešení questů.
Hlavní průšvih je ale respawn nepřátel. Mapa je protkaná kontrolními stanovišti, které se respawnují. Takže je člověk vyčistí, popojede kousek dál, tam splní úkol, a když se vrací, je stanoviště opět znovu postavené a osazené vojáky. Tak to mě fakt nebaví. Jsem ochoten to samé stanoviště vyčistit jednou, dvakrát ale když tamtudy musím jet podesáte? Děkuji, nemusím. Je to stejně stupidní jako respawn v Assassin's Creed.
Afrika mě osobně hodně bere. Líbí se mi to prostředí. Těší mě jezdit po ní autem, anebo člunem po řekách. Baví mě odemykat si úkryty roztroušené po mapě a hledat kufříky s diamanty. Tuhle hru bych byl hrál, i přes to, že jsem zakouslý do Warhammeru. Nebýt stupidního respawnu. Chtěl bych si mapu vyčistit, ale tady to prostě nejde. To považuji za fatální průšvih v designu hry: to hoši fakt nezvládli. A mě osobně to štve tak, že to hrát nebudu. Snad se objeví patch, který tuhle stupiditu umožní vypnout.

Žádné komentáře: