Roadcraft je další dílo party stojící za hrami Mudrunner a Snowrunner. Mudrunner jsem kdysi jen krátce zkusil. Snowrunnera jsem se pokoušel hrát a moc mi to nešlo.
Roadcraft má hratelnost trošku jinak namíchanou. Stále tu je robustní jízdní model se skvělou fyzikou a unikátníím ztvárněním bláta a vody. Jezdit je snad trošku snadnější, lano s navijákem zůstalo jen u průzkumného vozidla. Odpadlo řazení (škoda), management paliva (nevím, snad je to dobře) a poškození vozidla (škoda). Stále se můžete s autem snadno zaseknout nebo převrátit.
Revoluční změnu přináší Roadcraft v možnosti stavět silnice a modelovat terén. Je tu sklápěčka navážející písek, buldozer, asfaltovací finišer a válec. Postavit si vlastní silnici v problematickém terénu je čistá radost. Navíc se to dá hrát v multiplayeru až ve čtyřech hráčích. Když každý stroj ovládá jeden hráč, musí to být super. Leckdy je na zamyšlenou, jestli se v bahnitém místě trápit, anebo si tam postavit silnici.
Stroje se mohou pohybovat po vlastní ose nebo se převáží náklaďákem. Navíc je tu pila na stromy (bohužel umí porazit jen malé kmeny) a štěpkovač na odstranění pařezů. A šílený pokladač kabelů, který umí propojit zdroj energie s konzumentem (třeba továrnou).
Továren jsem zatím viděl tři typy - na potrubí, ocelové nosníky a panely. Pomocí materiálu si člověk odemyká základny nebo další továrny a pomocí panelů nebo dřeva může stavět mosty.
Hodně mě baví jeřáby. Ty mobilní i velké fixní. Ve hře jsou stavební jeřáby, na šroťáku jsou jeřáby s drapákem a v přístavu velké pojízdné na kontejnery.
Graficky to vypadá opravdu parádně. Zvuky jsou taky super. Imerze téměř dokonalá. Hraje se to na pohodu, je to naprostý relax. Je pravda, že to není moc těžké.
Potud za mě všechno úplně super.
Mě osobně víc zamrzelo jen pár věcí. Jednak lze mosty stavět jen v momentě, kdy se člověk v mapě dostane na nějakou úroveň. Byl jsem několikrát v situaci, kdy jsem se někam nemohl dostat. Potřeboval jsem most, měl jsem na něj i materiál, ale prostě v té fázi to nešlo. Později v misi zničeho nic může člověk vesele stavět mosty, kde ho napadne. To není logické ani imerzivní.
Druhá věc: ve hře není noc. Po soumraku ihned následuje svítání. Škoda, alespoň krátké setmění by imerzi pomohlo.
Třetí věc: nakládání písku na náklaďáky je možné provést v docela velké vzdálenosti od pískovny. Stisknete tlačítko a z nebe se na korbu začne sypat písek. Nemá to logiku a ničí to imerzi.
A začtvrté, když se staví silnice v misích, stačí přivézt jedno auto s pískem a nechat ho automaticky naklást písek. Jedno auto stačí na libovolně dlouhou silnici. Když se ale staví silnice mimo misi, je potřeba navézt písek v takovém množství, kolik je třeba. Což je za mě správně. Na druhou stranu navážet deset dvacet náklaďáků písku na to stejné místo není zas až taková zábava. Jakmile se ale písek rozhrne a natáhne se a uválcuje asfalt, je to čistá radost.
Umím si představit, že tahle hra poroste. Určitě budou následovat další DLC s mapami a vozidly, jako to funguje u Snowrunnera. Už teď autoři oznámili hard mode, kde bude fungovat řazení i palivo. Má to být hotové na podzim, tak uvidíme. Jsem zvědav, jestli upraví i ty pískovny.
Celkově je to velmi příjemná hra. Teď jsem si od ní dal pauzičku kvůli LOTRO, ale určitě se k ní vrátím.
Žádné komentáře:
Okomentovat