středa 26. února 2025

KCD2: Mechaniky

K mechanikám: hraju za hodného rytíře. 

Lovím pytláky, ale sám moc nepytlačím. Nepotkal jsem zatím žádný quest, kde bych musel lovit. Kuše je pak trošku zbytečná a luk jsem myslím nepoužil ani jednou. Asi to bude chtít trošku vylevelovat. Všechna ta parádní loviště  a mechaniky kolem zvěře jsem zatím moc nevyužil.

Kradení a stealth používám jen v rámci questů. Rozhodně nevykrádám chalupy po nocích. Takže spíš leveluju otevírání zámků a plížení.  Myslím, že vybírání kapes jsem využil jen v tutorialu, pak už nikdy.

Alchymie tu funguje stejně skvěle jako v prvním dílu. Navíc si můžu sám vyrábět střelný prach. 

Parádní mechaniky jsou kolem náboženství. Jednak je to perk umožňující modlení u kapliček, které pak člověku může zachránit před smrtí v boji. A pak parádní mechanika kajícných poutí na odpuštění hříchů a zlepšení špatné reputace. V prvním dílu to byla jedna mise od Johanky, tady je to samostatná mechanika. S mým herním stylem to asi nebudu potřebovat, ale oceňuji, jak dobře a imerzivně je to naimplementované.

Novinkou v KCD2 je píšťala - primitivní střelná zbraň. Když se trefí, sejme rytíře v plátové zbroji na jednu ránu. Často se ale netrefí. Tak jsem při přepadení konvoje se zajatým Suchým Čertem několikrát neúspěšně střílel na oplátovaného rytíře a ze dvou metrů jsem mu neudělal nic.

Tenhle souboj mi dal pěkně zabrat: nevšiml jsem si, že jsem neuspěl v rozhovoru s velitele m konvoje a všichni spolubojovníci utekli. Sami s Žižkou jsme pak proti přesile nějakých 10 chlapů neměli žádnou šanci.

Když jsem si zopakoval rozhovor a vybral jinou volbu. banda zůstala a boj pak nebyl žádný problém. Mám za to, že je možné velitele konvoje ukecat a souboji se úplně vyhnout. Ale zkoušet to nebudu.

Na Kutnohorsku jsou banditi pěkně drsní. Mám s nimi docela problém. Po jednom dokážu chlapy ve zbroji zabít, dva a víc mi dělají velké problémy. Což je asi v pořádku a tak to má být. Nehraju Assassin's Creed ani God of War.

Žádné komentáře: