Takže jsem to dohrál. Mám hotové všechny side questy, zabité všechny bosse i slony. Hlavní příběh jsem dohrál. Pokud vím, našel jsem všechny poklady a vyčistil všechny pevnosti.
Dan Vávra má pravdu, že hlavní příběh není dobrý. Za sebe bych dodal, že hlavně v závěru. Až do Caesarova příjezdu to docela funguje.
Jakmile se ale hra snaží napojovat na historické události, selhává. Neumí hráči dobře vysvětlit, co se právě v Egyptě děje a proč se postavy chovají tak, jak se chovají.
Dan Vávra má pravdu, že hlavní příběh není dobrý. Za sebe bych dodal, že hlavně v závěru. Až do Caesarova příjezdu to docela funguje.
Jakmile se ale hra snaží napojovat na historické události, selhává. Neumí hráči dobře vysvětlit, co se právě v Egyptě děje a proč se postavy chovají tak, jak se chovají.
A závěr s Caesarovým zavražděním je prostě podaný špatně. Přitom to klidně šlo otočit - Aya se naopak mohla snažit Caesara zachránit. Jakkoliv neúspěšně. Což by ale asi nesedělo s anarchistickým krédem assassinů.
Další věc, kterou bych hře vytkl, je linearita a jistá repetitivnost. Nelze řešit questy různě. Hráč může různě přistoupit k řešení v rámci herních mechanik - zabiju tohohle bosse lukem, nebo ho zavraždím, anebo si to s ním rozdám na meč a štít? Ale rozhodnout se, že tenhle cíl nechám jít a tamtoho zabiju - to nejde.
Prostředí je neuvěřitelně bohaté, leč statické. Nemění se v návaznosti na činy hráče. Je celkem fuk, zda hráč vyčistí nepřátelský tábor nebo ne. Při příští návštěvě je zase plný nepřátel. Chybí jen zabití bossové a poklady.
Dialogy jsou lineární. Nelze řídit průběh rozhovoru. Věčná škoda.
Během hry vypadá Egypt stále stejně. Jedinou výjimkou je závěrečný masakr v Siwě a bitva v Alexandrii.
Tímto jsem ale právě vyčerpal všechno, co mi na hře nesedlo. Side questy jsou příběhově zajímavé a zábavné. Herní mechaniky šlapou. Líbilo se mi, jak hra pracuje s nošením zraněných. Osvobodit vězně, vynést ho z vězení, vysadit na koně nebo na velbouda a odvézt do bezpečí - prostě paráda.
Graficky je hra prostě úchvatná. K tomu není co dodat, je to vidět na všech screenshotech tady kolem.
Co bych ale vypíchl, je uvěřitelnost přírody. Chování zvířat - antilop, ptáků, krokodýlů, lvů či hrochů - je prostě uvěřitelné.
Prostředí v Origins hraje - ještě o dost lépe, než v předchozích hrách. Pokud si vzpomínám, slušně fungující přírodu měl Assassin's Creed 3 z Ameriky. Tady je to dál.
Ulítávám na egyptských městech a vesnicích. tržiště, řemeslnické díly - hrnčíři, cihláři, barvíři, zemědělci, rybáři, to všechno tady žije.
Zavlažovací kanály, karavany v poušti, pastevci, chrámy, lovecké tábory, přístavy a doky - na co si člověk vzpomene, to je ve hře vymodelováno a předkládáno v parádní kvalitě, nádherné, detailní, uvěřitelné. Míra a kvalit a assetů je neskutečná.
Ačkoliv je mapa obrovská, prostředí je totálně variabilní. Nilská delat, žhavé pouště, skalnatá Kyrenaika, hluboké kaňony a zase rozpálené skalnaté pouště na Jihu, to všechno je prostě skvělé. Jen jezdit a kochat se je super. Ubisoft prostě prostředí umí, a to nejlíp ze všech herníh firem.
Neodmyslitelná sekce v současnosti je omezená na minimum. Pár minut, které jsem tam rychle strávil, abych už zase spěchal zpátky do Egypta.
Staré hrobky, kde Bayek nachází oltáře Prastarých, se dají vydržet. Vesměs jde o herně nezajímavé pasáže - Bayek se tam propracuje, aktivuje oltář, získá jeden skillpoint a vyslechne si celkem užvaněný a nic neříkající rádoby filosofický proslov. Význam pro hratelnost nebo příběh veškerý žádný.
Celou dobu hraní jsem se bavil. Užíval jsem si svět. Bavil jsem se v bojích. Nejvíc v bojích s bossy. Když srovnám tenhle díl s předcházejícími, je určitě nejvýpravnější a největší. Slavný Black Flag nebo druhý díl série byly asi sevřenější a kompaktnější, ale rozhodně ne tak promakané z hlediska prostředí. Soubojový systém Origins je daleko nejlepší z celé série.
RPG systém hratelnosti taky pomohl - i když jsem na konci hry měl všechny vlastnosti, které jsem chtěl. Nebyl důvod si vybírat jenom něco. Bavilo mě nacházet epické zbraně a postupně si je vylepšovat. Bavilo mě získávat epické outfity a kupovat si nejlepší koně, vozy a velbloudy.
I přes zaškobrtnutí v hlavním quest chainu a všechny věcim které mohly být ještě lepší, se stále jedná o jedinečný zážitek. Assassin's Creed si jednoznašně zaslouží 10 z 10.
Další věc, kterou bych hře vytkl, je linearita a jistá repetitivnost. Nelze řešit questy různě. Hráč může různě přistoupit k řešení v rámci herních mechanik - zabiju tohohle bosse lukem, nebo ho zavraždím, anebo si to s ním rozdám na meč a štít? Ale rozhodnout se, že tenhle cíl nechám jít a tamtoho zabiju - to nejde.
Prostředí je neuvěřitelně bohaté, leč statické. Nemění se v návaznosti na činy hráče. Je celkem fuk, zda hráč vyčistí nepřátelský tábor nebo ne. Při příští návštěvě je zase plný nepřátel. Chybí jen zabití bossové a poklady.
Dialogy jsou lineární. Nelze řídit průběh rozhovoru. Věčná škoda.
Během hry vypadá Egypt stále stejně. Jedinou výjimkou je závěrečný masakr v Siwě a bitva v Alexandrii.
Tímto jsem ale právě vyčerpal všechno, co mi na hře nesedlo. Side questy jsou příběhově zajímavé a zábavné. Herní mechaniky šlapou. Líbilo se mi, jak hra pracuje s nošením zraněných. Osvobodit vězně, vynést ho z vězení, vysadit na koně nebo na velbouda a odvézt do bezpečí - prostě paráda.
Graficky je hra prostě úchvatná. K tomu není co dodat, je to vidět na všech screenshotech tady kolem.
Co bych ale vypíchl, je uvěřitelnost přírody. Chování zvířat - antilop, ptáků, krokodýlů, lvů či hrochů - je prostě uvěřitelné.
Prostředí v Origins hraje - ještě o dost lépe, než v předchozích hrách. Pokud si vzpomínám, slušně fungující přírodu měl Assassin's Creed 3 z Ameriky. Tady je to dál.
Ulítávám na egyptských městech a vesnicích. tržiště, řemeslnické díly - hrnčíři, cihláři, barvíři, zemědělci, rybáři, to všechno tady žije.
Zavlažovací kanály, karavany v poušti, pastevci, chrámy, lovecké tábory, přístavy a doky - na co si člověk vzpomene, to je ve hře vymodelováno a předkládáno v parádní kvalitě, nádherné, detailní, uvěřitelné. Míra a kvalit a assetů je neskutečná.
Ačkoliv je mapa obrovská, prostředí je totálně variabilní. Nilská delat, žhavé pouště, skalnatá Kyrenaika, hluboké kaňony a zase rozpálené skalnaté pouště na Jihu, to všechno je prostě skvělé. Jen jezdit a kochat se je super. Ubisoft prostě prostředí umí, a to nejlíp ze všech herníh firem.
Neodmyslitelná sekce v současnosti je omezená na minimum. Pár minut, které jsem tam rychle strávil, abych už zase spěchal zpátky do Egypta.
Staré hrobky, kde Bayek nachází oltáře Prastarých, se dají vydržet. Vesměs jde o herně nezajímavé pasáže - Bayek se tam propracuje, aktivuje oltář, získá jeden skillpoint a vyslechne si celkem užvaněný a nic neříkající rádoby filosofický proslov. Význam pro hratelnost nebo příběh veškerý žádný.
Celou dobu hraní jsem se bavil. Užíval jsem si svět. Bavil jsem se v bojích. Nejvíc v bojích s bossy. Když srovnám tenhle díl s předcházejícími, je určitě nejvýpravnější a největší. Slavný Black Flag nebo druhý díl série byly asi sevřenější a kompaktnější, ale rozhodně ne tak promakané z hlediska prostředí. Soubojový systém Origins je daleko nejlepší z celé série.
RPG systém hratelnosti taky pomohl - i když jsem na konci hry měl všechny vlastnosti, které jsem chtěl. Nebyl důvod si vybírat jenom něco. Bavilo mě nacházet epické zbraně a postupně si je vylepšovat. Bavilo mě získávat epické outfity a kupovat si nejlepší koně, vozy a velbloudy.
I přes zaškobrtnutí v hlavním quest chainu a všechny věcim které mohly být ještě lepší, se stále jedná o jedinečný zážitek. Assassin's Creed si jednoznašně zaslouží 10 z 10.
Žádné komentáře:
Okomentovat