Planet Nomads jsem si koupil před drahnou dobou v Early Accessu. Hra od českého týmu Craneballs je stále v rané fázi vývoje. Přesto je až pozoruhodně funkční a zábavná. Při prvním vyzkoušení někdy před půl rokem jsem se jen proběhl po světě, teď jsem tomu dal sedm hodin přes víkend. A jsem hodně spokojený.
Planet Nomads je hybrid Space Engineers a No Man's Sky. Se Space Engineers má společnou konstrukci vozidel a základen. Pravda, tohle No Man's Sky teď už taky umí, ale nezkoušel jsem to.
S No Man's Sky sdíli prozkoumávání, těžbu nerostů a mimozemská zvířata a rostliny.
Hra nabízí sandboxový konstrukční mód a survival. Hrál jsem ten survival. A jsem nadmíru spokojený, sedl mi perfektně. Od začátku je hráč lehce pod tlakem zajistit si zásoby jídla a vody. To znamená sestrojit si první univerzální 3d tiskárnu, generátor energie a syntetizátor potravin.
Suroviny se získávají z kamení (uhlík, železo a křemík) a z rostlin (biomasa). Z těchto základních prvků se skládají všechny prvotní stroje a prvky na začátku hry.
Pobyt na cizí planetě sám o sobě nijak rizikový není. Hráči pozvolna ubývá ukazatel nasycení a žízně. Není to ale nic dramatického - nekoná se neustálý opruz z No Man's Sky.
Dále ubývá energie. A samozřejmě zdraví. Největším rizikem jsou jedovaté rostliny, na které člověk narazí na každém kroku. A také zvířata. Každý druh zvířat má svoji specifickou vzdálenost, na kterou začne reagovat. Nejprve hrozbou, pokud hráč nezareaguje, tak útokem.
Ve hře funguje počasí. Pokud zaprší, je zima a hráč se musí schovat do budovy nebo do záchranného modulu. Parádně jsou udělané noci - jednak je opravdu tma, jednak začnou světélkovat některé rostliny. Hned to začne připomínat Avatara.
Moc pěkně vypadají zvířecí rodiny. Na první pohled lze odlišit mírné samice a agresivní samce. Zvířata mívají hnízda s vejci. I mírumilovná kráva se naštve, pokud jí člověk sáhne na vejce.
Rostliny vypadají velmi uvěřitelně. Kromě biomasy některé poskytují semena a ovoce, klíčová pro výrobu potravin.
U stromů krásně fungue kácení. Strom se napřed porazí a pak postupně porcuje na jednotlivé větve, Jednou mě jedna větev zabila, když padla přímo na mě. Fyzika zjevně funguje.
Pocitově se mi Planet Nomads hraje z těchto tří her nejlépe. Má nejlíp namixovaný poměr explorování, sbírání surovin a stavění. Je to s podivem - má určitě daleko nejmenší budget i ambice. Přesto ale dodává kompaktní a zábavný zážitek lépe.
Jasně, není tak úplně fér srovnávat procedurálně generovaný vesmír No Man's Sky a jednu planetu Plant Nomads: planetu, která je sice také procedurálně generovaná, ale v r8mci p5edem p5ipraven7ch biomů, s předem danou faunou a řádově menší mírou variability. Možná ale právě proto planeta v Nomads působí daleko uvěřitelněji: zvířata vypadají lépe než nesmyslně poslepované chudinky, které člověk potkal v No Man's Sky.
Díky nutnosti sbírat suroviny se gameplay příjemně střídá: člověk chvíli staví základnu, chvíli jde prozkoumat jezero, kde nabírá vodu, chvíli staví auto, chvíli se stará o pěstování rostlin a výrobu jídla. I v zásadě repetitivní úkoly jako těžba nerostů není rušivá nebo otravná, protože se doplňuje s výpravami a prozkoumáváním. Což opět v No Man's Sky byl opruz největší.
Co se stavby týče: postavil jsem si jednoduchou základu a pustil jsem se do stavby auta. Konstrukcí jednotlivých komponent či strojů se odemykají další blueprinty.
První auto nedopadlo dobře. I když hra obsahuje elektrické baterie, rozhodl jsem se na auto namontovat rovnou generátor elektřiny. Dal jsem ho na zadek auta. A zřejmě to byla chyba - když jsem ladil kola, auto mi sjelo do kráteru a postavilo se na zadek, čumákem vzhůru. Nezbylo než auto rozebrat na prvočinitele a zkusit to znovu.
Napodruhé se už zadařilo, Auto i s generátorem jezdí. Konstrukce není ideální, generátor je možná příliš těžký. Ovladatelnost a rychlost také není bůhvíjaká. Coby druhý prototyp je ale uspokojivé. Můžu vyrazit prozkoumávat na delší vzdálenosti.
Jsem zvědavý, jestli mi nadšení vydrží a jak se mi budou líbit další biomy, které hra nabízí.
Planet Nomads je hybrid Space Engineers a No Man's Sky. Se Space Engineers má společnou konstrukci vozidel a základen. Pravda, tohle No Man's Sky teď už taky umí, ale nezkoušel jsem to.
S No Man's Sky sdíli prozkoumávání, těžbu nerostů a mimozemská zvířata a rostliny.
Hra nabízí sandboxový konstrukční mód a survival. Hrál jsem ten survival. A jsem nadmíru spokojený, sedl mi perfektně. Od začátku je hráč lehce pod tlakem zajistit si zásoby jídla a vody. To znamená sestrojit si první univerzální 3d tiskárnu, generátor energie a syntetizátor potravin.
Suroviny se získávají z kamení (uhlík, železo a křemík) a z rostlin (biomasa). Z těchto základních prvků se skládají všechny prvotní stroje a prvky na začátku hry.
Pobyt na cizí planetě sám o sobě nijak rizikový není. Hráči pozvolna ubývá ukazatel nasycení a žízně. Není to ale nic dramatického - nekoná se neustálý opruz z No Man's Sky.
Dále ubývá energie. A samozřejmě zdraví. Největším rizikem jsou jedovaté rostliny, na které člověk narazí na každém kroku. A také zvířata. Každý druh zvířat má svoji specifickou vzdálenost, na kterou začne reagovat. Nejprve hrozbou, pokud hráč nezareaguje, tak útokem.
Ve hře funguje počasí. Pokud zaprší, je zima a hráč se musí schovat do budovy nebo do záchranného modulu. Parádně jsou udělané noci - jednak je opravdu tma, jednak začnou světélkovat některé rostliny. Hned to začne připomínat Avatara.
Moc pěkně vypadají zvířecí rodiny. Na první pohled lze odlišit mírné samice a agresivní samce. Zvířata mívají hnízda s vejci. I mírumilovná kráva se naštve, pokud jí člověk sáhne na vejce.
Rostliny vypadají velmi uvěřitelně. Kromě biomasy některé poskytují semena a ovoce, klíčová pro výrobu potravin.
U stromů krásně fungue kácení. Strom se napřed porazí a pak postupně porcuje na jednotlivé větve, Jednou mě jedna větev zabila, když padla přímo na mě. Fyzika zjevně funguje.
Pocitově se mi Planet Nomads hraje z těchto tří her nejlépe. Má nejlíp namixovaný poměr explorování, sbírání surovin a stavění. Je to s podivem - má určitě daleko nejmenší budget i ambice. Přesto ale dodává kompaktní a zábavný zážitek lépe.
Jasně, není tak úplně fér srovnávat procedurálně generovaný vesmír No Man's Sky a jednu planetu Plant Nomads: planetu, která je sice také procedurálně generovaná, ale v r8mci p5edem p5ipraven7ch biomů, s předem danou faunou a řádově menší mírou variability. Možná ale právě proto planeta v Nomads působí daleko uvěřitelněji: zvířata vypadají lépe než nesmyslně poslepované chudinky, které člověk potkal v No Man's Sky.
Díky nutnosti sbírat suroviny se gameplay příjemně střídá: člověk chvíli staví základnu, chvíli jde prozkoumat jezero, kde nabírá vodu, chvíli staví auto, chvíli se stará o pěstování rostlin a výrobu jídla. I v zásadě repetitivní úkoly jako těžba nerostů není rušivá nebo otravná, protože se doplňuje s výpravami a prozkoumáváním. Což opět v No Man's Sky byl opruz největší.
Co se stavby týče: postavil jsem si jednoduchou základu a pustil jsem se do stavby auta. Konstrukcí jednotlivých komponent či strojů se odemykají další blueprinty.
První auto nedopadlo dobře. I když hra obsahuje elektrické baterie, rozhodl jsem se na auto namontovat rovnou generátor elektřiny. Dal jsem ho na zadek auta. A zřejmě to byla chyba - když jsem ladil kola, auto mi sjelo do kráteru a postavilo se na zadek, čumákem vzhůru. Nezbylo než auto rozebrat na prvočinitele a zkusit to znovu.
Napodruhé se už zadařilo, Auto i s generátorem jezdí. Konstrukce není ideální, generátor je možná příliš těžký. Ovladatelnost a rychlost také není bůhvíjaká. Coby druhý prototyp je ale uspokojivé. Můžu vyrazit prozkoumávat na delší vzdálenosti.
Jsem zvědavý, jestli mi nadšení vydrží a jak se mi budou líbit další biomy, které hra nabízí.
Žádné komentáře:
Okomentovat