Mám nahráno 18 hodin. Na jihozápad od Říma tvrdě bojuji s Volsky. Každé dobyté město mě stojí spoustu sil. Nestačí pobít nepřátele v poli - často se jejich poražené jednotky velmi rychle vrátí do boje poté, co se doplnily čerstvými rekruty.
Hra je hodně o strategických místech, jako jsou mosty a tábory. Nepřítel tolik nejde po městech, často vytáhne do pole, zabere mi most, vydrancuje pár farem a zase zaleze. Já vytáhnu, zaberu si to zpátky, natáhnu zásobovací trasy a chvíli je klid. Jedna oblast na nejvzdálenější hranici mého území tak změnila majitele snad desetkrát!
Porazit armádu v boji nic moc neřeší. Pokud chci udržet svoji armádu bojeschopnou, nestačí ji jen krmit, ale musím se starat i o rekruty. A jednotku těžkých hoplitů naverbovanou v Římě mohu rozumně rychle doplnit pouze tam, kde mám příslušná kasárna.
Takže pokud mi ji nepřítel v hraničním území pocuchá, mám smůlu a musím odtáhnout do Říma doplnit stavy. Jenže Řím je zároveň hraničním městem - ze severozápadu na mě neustále útočí Veie. S jejich bojovníky si poradím, ale v Římě se mi vyčerpává zásoba rekrutů!
Porazit a dobýt nepřátelské město jde nejlépe, pokud se vyhladoví. Odříznout zásobování a několikrát porazit jejich armády v poli, tak aby se vyčerpaly jejich zásoby rekrutů - a pak to jde. Jenže v nepřátelském městě musím neustále udržovat alespoň jednu jednotku, jinak se obyvatelé okamžitě vzbouří. Stále si zachovávají věrnost původní frakci.
Je několik možností, jak tomu čelit. Jednak držet ve městě posádku . stačí i ty nejlevnější kopiníky. To ale není moc efektivní.
Druhá možnost, které tleskám, jsou rukojmí. V dobytém městě najmu jednotku rukojmích a přesunu je do římského města. Dobyté město je pak klidné a nebouří se. Tohle považuji za naprosto úchvatný nápad a vlastnost, kterou jsem ve hře ještě neviděl.
Třetí ultimátní možností je podmanění si města pomocí kolonistů. Tahle možnost je docela nekompromisní - jednotky kolonistů jsou zatraceně drahé, každá stojí 1000 zlatých. A je jich potřeba tolik, jaký je level města! Takže podmanění si velké metropole nepřipadá v úvahu z finančních důvodů. Co s tím? Vydrancovat dobyté město tak, aby mu klesla úroveň na 1, a pak tam vyslat kolonisty. Tím sice přijdu o cenné budovy a vylevelované město, ale získám město plné mých loajálních Římanů. Opět si myslím, že tahle vlastnost je realistická a velice dobře promyšlená. Každopádně dává hře úplně nový rozměr.
Také se mi stalo, že jsem slavně dobyl jedno z Volských měst, abych vzápětí zjistil, že v něm vojsko hladoví, i když mám kolem farmy a rybárny. Inu - udeřila zima! Čtvrt roku je zásobování jídlem velmi problematické. Pokud město nemá nastřádané zásoby, je problém. Dobýt nepřátelské město na začátku zimy je nejjistější cesta, jak o ně vzápětí přijít - a ještě být rád, že mi jednotky neumřou hlady!
Zatím jsem v Hegemony našel dvě chybky. První se týká brodů- občas se stane, že se brod rozpůlí - půl brodu je moje a půl je neutrální, což znamená, že tam nejde postavit most ani vést zásobovací trasa. Stalo se mi to už dvakrát, z toho jednou na takovém místě, že nejsem schopen je obejít z druhé strany.
Druhá chybka se týká balancování. Nepřátelské frakce zatraceně rychle rozvíjejí technologie a mají pokročilé jednotky o hodně dřív, než já. Takže se teď moji těžkoodění hoplíté musí potýkat s latinskými lehkooděnci s mečem a štítem - ultimátní meelee jednotkou ve hře. Tenhle problém je popsaný i na foru a v jeho důsledku je pro mě hra zatraceně těžká. Už se těším na novou verzi, která by to měla opravit. neměl bych zapomínat, že Hegemony je stále v betaverzi, i když se hraje příjemně a hladce. Každopádně nepřestává překvapovat...
Hra je hodně o strategických místech, jako jsou mosty a tábory. Nepřítel tolik nejde po městech, často vytáhne do pole, zabere mi most, vydrancuje pár farem a zase zaleze. Já vytáhnu, zaberu si to zpátky, natáhnu zásobovací trasy a chvíli je klid. Jedna oblast na nejvzdálenější hranici mého území tak změnila majitele snad desetkrát!
Porazit armádu v boji nic moc neřeší. Pokud chci udržet svoji armádu bojeschopnou, nestačí ji jen krmit, ale musím se starat i o rekruty. A jednotku těžkých hoplitů naverbovanou v Římě mohu rozumně rychle doplnit pouze tam, kde mám příslušná kasárna.
Takže pokud mi ji nepřítel v hraničním území pocuchá, mám smůlu a musím odtáhnout do Říma doplnit stavy. Jenže Řím je zároveň hraničním městem - ze severozápadu na mě neustále útočí Veie. S jejich bojovníky si poradím, ale v Římě se mi vyčerpává zásoba rekrutů!
Porazit a dobýt nepřátelské město jde nejlépe, pokud se vyhladoví. Odříznout zásobování a několikrát porazit jejich armády v poli, tak aby se vyčerpaly jejich zásoby rekrutů - a pak to jde. Jenže v nepřátelském městě musím neustále udržovat alespoň jednu jednotku, jinak se obyvatelé okamžitě vzbouří. Stále si zachovávají věrnost původní frakci.
Je několik možností, jak tomu čelit. Jednak držet ve městě posádku . stačí i ty nejlevnější kopiníky. To ale není moc efektivní.
Druhá možnost, které tleskám, jsou rukojmí. V dobytém městě najmu jednotku rukojmích a přesunu je do římského města. Dobyté město je pak klidné a nebouří se. Tohle považuji za naprosto úchvatný nápad a vlastnost, kterou jsem ve hře ještě neviděl.
Třetí ultimátní možností je podmanění si města pomocí kolonistů. Tahle možnost je docela nekompromisní - jednotky kolonistů jsou zatraceně drahé, každá stojí 1000 zlatých. A je jich potřeba tolik, jaký je level města! Takže podmanění si velké metropole nepřipadá v úvahu z finančních důvodů. Co s tím? Vydrancovat dobyté město tak, aby mu klesla úroveň na 1, a pak tam vyslat kolonisty. Tím sice přijdu o cenné budovy a vylevelované město, ale získám město plné mých loajálních Římanů. Opět si myslím, že tahle vlastnost je realistická a velice dobře promyšlená. Každopádně dává hře úplně nový rozměr.
Také se mi stalo, že jsem slavně dobyl jedno z Volských měst, abych vzápětí zjistil, že v něm vojsko hladoví, i když mám kolem farmy a rybárny. Inu - udeřila zima! Čtvrt roku je zásobování jídlem velmi problematické. Pokud město nemá nastřádané zásoby, je problém. Dobýt nepřátelské město na začátku zimy je nejjistější cesta, jak o ně vzápětí přijít - a ještě být rád, že mi jednotky neumřou hlady!
Zatím jsem v Hegemony našel dvě chybky. První se týká brodů- občas se stane, že se brod rozpůlí - půl brodu je moje a půl je neutrální, což znamená, že tam nejde postavit most ani vést zásobovací trasa. Stalo se mi to už dvakrát, z toho jednou na takovém místě, že nejsem schopen je obejít z druhé strany.
Druhá chybka se týká balancování. Nepřátelské frakce zatraceně rychle rozvíjejí technologie a mají pokročilé jednotky o hodně dřív, než já. Takže se teď moji těžkoodění hoplíté musí potýkat s latinskými lehkooděnci s mečem a štítem - ultimátní meelee jednotkou ve hře. Tenhle problém je popsaný i na foru a v jeho důsledku je pro mě hra zatraceně těžká. Už se těším na novou verzi, která by to měla opravit. neměl bych zapomínat, že Hegemony je stále v betaverzi, i když se hraje příjemně a hladce. Každopádně nepřestává překvapovat...
Žádné komentáře:
Okomentovat