Po neslavném výkonu v Metal Gear Solid V jsem se pustil do Drago Age 3: Inquisition. Tahle hra už je rok stará, ale zatím mě nějak míjela. Hrál jsem krátce první díl série Origins, druhý díl mě úplně minul.
Třetí díl nemá až tak kladnou reputaci. Lidi nadávají na akční, málo taktický soubojový systém, moc jednoduché stromy schopností, konzolovité ovládání přizpůsobené gamepadu, technické nedostatky a mělké questy.
No, co se mě týče, akční soubojový systém mi naprosto nevadí. Naopak, vrhat se do bitky jako tank v čele skupinky svých tří spolubojovníků je vysloveně fajn zážitek. Když vedle mě bojuje rohatý válečník se sekerou a mého nepřítele z dálky kropí kouzelnice a trpaslík s kuší, mám silnější pocit, že jsem v bitvě. A je to fajn pocit.
Co se týká questů, rozhodně mi nepřijdou nějak mělké. Jasně, není to Zaklínač se svými propracovanými a dospělými příběhy, ale je to poctivá standardní fantasy. Po questech vlastně ani moc nejdu, spíš se toulám po krajině, tady seberu kytku, támhle vykopu železo a tady pobiju pár banditů nebo zavřu démonický portál.
O démonech je hlavní příběh. Jsem zatím úplně na začátku, takže nevím, jak to bude dál. Zatím je můj trpasličí hrdina v čele Inkvizice a jeho hlavním cílem je vypořádat se se zelenými portály, kterými do světa pronikají démoni. Klasický fantasy příběh jako vystřižený z Riftwar Saga - někdo by řekl klišé, já bych řekl pocta žánru. Koho to nebaví, ať to nehraje. Já s tím nemám sebemenší problém.
Ano, ovládání je optimalizované pro konzole. Chápu, že to může hardcore PC vyznavačům myši vadit. Já mám k PC připojeý klasický Xboxí ovladač a hraju na gamepadu radši než na klávesnici s myší.
vzhledem k tomu, že hru hraju až teď, jsou nejspíš všechny bugy již opravené - na žádný problém jsem nenarazil. Jediné, co můžu technické stránce hry vytknout, je zoufale pomalý loading - nahrání zóny trvá několik minut. Ve srovnání s jinými hrami je to opravdu zoufalé a otravné. Když se zóna konečně nahraje, už je hra bezproblémová.
Kolem budování a posilováni Inkvizice se točí řada vedlejších questů. Člověk si skutečně připadá jako vojenský velitel, který vede invazi do nepřítelské země, musí ji dobýt a založit tábory pro své vojáky
Třetí díl nemá až tak kladnou reputaci. Lidi nadávají na akční, málo taktický soubojový systém, moc jednoduché stromy schopností, konzolovité ovládání přizpůsobené gamepadu, technické nedostatky a mělké questy.
No, co se mě týče, akční soubojový systém mi naprosto nevadí. Naopak, vrhat se do bitky jako tank v čele skupinky svých tří spolubojovníků je vysloveně fajn zážitek. Když vedle mě bojuje rohatý válečník se sekerou a mého nepřítele z dálky kropí kouzelnice a trpaslík s kuší, mám silnější pocit, že jsem v bitvě. A je to fajn pocit.
Co se týká questů, rozhodně mi nepřijdou nějak mělké. Jasně, není to Zaklínač se svými propracovanými a dospělými příběhy, ale je to poctivá standardní fantasy. Po questech vlastně ani moc nejdu, spíš se toulám po krajině, tady seberu kytku, támhle vykopu železo a tady pobiju pár banditů nebo zavřu démonický portál.
O démonech je hlavní příběh. Jsem zatím úplně na začátku, takže nevím, jak to bude dál. Zatím je můj trpasličí hrdina v čele Inkvizice a jeho hlavním cílem je vypořádat se se zelenými portály, kterými do světa pronikají démoni. Klasický fantasy příběh jako vystřižený z Riftwar Saga - někdo by řekl klišé, já bych řekl pocta žánru. Koho to nebaví, ať to nehraje. Já s tím nemám sebemenší problém.
Ano, ovládání je optimalizované pro konzole. Chápu, že to může hardcore PC vyznavačům myši vadit. Já mám k PC připojeý klasický Xboxí ovladač a hraju na gamepadu radši než na klávesnici s myší.
vzhledem k tomu, že hru hraju až teď, jsou nejspíš všechny bugy již opravené - na žádný problém jsem nenarazil. Jediné, co můžu technické stránce hry vytknout, je zoufale pomalý loading - nahrání zóny trvá několik minut. Ve srovnání s jinými hrami je to opravdu zoufalé a otravné. Když se zóna konečně nahraje, už je hra bezproblémová.
Kolem budování a posilováni Inkvizice se točí řada vedlejších questů. Člověk si skutečně připadá jako vojenský velitel, který vede invazi do nepřítelské země, musí ji dobýt a založit tábory pro své vojáky
Žádné komentáře:
Okomentovat