sobota 15. listopadu 2014

WoW: Warlords of Draenor - techické problémy a nezvládnutý launch

13.listopadu vyšel datadisk Warlords of Draenor. Hodně jsem se na něj těšil. Dnes, po dvou dnech, můžu shrnout první dojmy: na jednu stranu nadšení z úžasného světa, skvělé grafiky a nových herních možností, na druhou stranu bohužel technické nezvládnutí, neskutečné lagy a disconnecty. Než se v dalších postech pustím do screenshotů a příběhu, musím se podělit o naštvání z nezvládnutého launche.
Samozřejmě se dalo čekat, že se do nového datadisku vrátí spousta starých hráčů, kteří si dali pauzu. Přesně to se stalo - a projevilo se to přeplněnými servery a frontami při přihlašování. OK, pro fronty mám plné pochopení. Co ale neberu je to, že když už se do hry dostanu, dostávám několikasekundové lagy a hra nezobrazuje NPC (když je o pokažené málo, tak jen ty vzdálenější, když je to hodně špatné, tak prakticky žádná). Souboje jsou prakticky nehratelné - tlačítka mají několikasekundové zpoždění, pet ani nezačne bojovat, jen namačkám sekvenci útoků, pak pár sekund čekám, pak dostanu zprávu, že mob padl a následně se několik sekund dívám, než opravdu umře a proběhne animace. Lootování - záležitost na pět a víc sekund.
Když hra jede bez lagů a bez chyb, je prostě úchvatná. Když se projeví lagy, je to neskutečně protivné a obtěžující. Je hrozná škoda, že Blizzard nezvládl přizpůsobit hru a serverovou infrastrukturu tak, jak by si Warlords zasloužili. Bohužel hraju na serveru Daggerspine, kde hraje spousta hráčů a tím se problémy pochopitelně umocňují.
První den prakticky nefungovaly garrisony - nešlo se do nich dostat, nebo nešlo dostat se ven, nebo se garrisony zobrazily prázdné bez NPC. Vzhledem k tomu, že garrisony jsou zařazené do quest chainu a bez nich nejde v questování pokračovat, je to celkem fatální.
Dnes garrisony fugovaly jako kytka, ale zbytek lagoval nepěkně. Pak ve 13:00 Blizzard restartoval servery a všecho se rozběhlo. Jsem zvědav, jak to bude vypadat dnes večer.
Řada lidí to řeší tak, že hrají přes noc. Já tohle dělat nebudu - nezbývá mi než přetrpět lagfest a věřit, že se to zlepší.
Dodnes si vzpomínám na lagy na začátku Warcraftu, když jsem před deseti leti začínal ještě na US serveru. Věřil jsem, že díky rozvoji sítí a infrastruktury už se to nikdy nebude opakovat. Bohužel, s Warlords of Draenor se lagování vrátilo, otravnější než kdy předtím.
Chápu, že když jsou všichni hráči nacpaní v úvodní zóně, nemůžou to servery pobrat. Až se levelující hráči víc rozprostřou po herním světě, nebude to snad tak velký nápor. Doufám, že se to brzy pořeší a hra pak pojede bez problémů.

Žádné komentáře: