První Thief vyšel v roce 1998. Přinesl ve své době zcela revoluční koncept stealth akce: gameplay založená na tom dostat se k cíli nepozorován, pokud možno bez jakéhokoliv kontaktu se strážemi.
Dodnes nepřekonaná byla v Thiefovi práce se světlem, stínem a zvukem: pro vyhnutí se strážím musel hlavní hrdina Garret volit trasu nejen ve stínu, ale tak, aby nevyvolal žádný zvuk. Proto se musel vyhýbat osvětleným místům a kamenné podlaze, případně si vypomoci různými druhy šípů. Thief měl hlasité šípy na odlákání stráží, zápalné šípy na zapálení pochodně, šíp s vodou na uhašení pochodně a šíp s mechem na pokrytí hlasitého povrchu.
Pokud vím, žádná jiná hra neimplementovala stealth koncept tak čistě. Žádná jiná hra nevynucovala plnění úkolů bez boje, pouze pomocí plížení. V Thiefovi se nedalo vyhrát bojem, vyvolání poplachu znamenalo smrt v několika sekundách.
Prvního Thiefa jsem dohrál a jsem na to patřičně hrdý. Screenshoty jsou z finálního souboje s Tricksterem (ano, tady se opravdu muselo bojovat, stealth to nešlo).
Pro mě byl Thief jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Naprosto unikátní atmosféra, úchvatná gameplay, jedinečná originalita. Věčná škoda, že žánr fantasy stealth akcí umřel s posledním dílem Thiefa (série Assassin's Creed u mě není stealth akce - jakkoliv jsou to všechno skvělé hry, je to úplně jiný příběh).
Pokud vím, žádná jiná hra neimplementovala stealth koncept tak čistě. Žádná jiná hra nevynucovala plnění úkolů bez boje, pouze pomocí plížení. V Thiefovi se nedalo vyhrát bojem, vyvolání poplachu znamenalo smrt v několika sekundách.
Prvního Thiefa jsem dohrál a jsem na to patřičně hrdý. Screenshoty jsou z finálního souboje s Tricksterem (ano, tady se opravdu muselo bojovat, stealth to nešlo).
Pro mě byl Thief jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Naprosto unikátní atmosféra, úchvatná gameplay, jedinečná originalita. Věčná škoda, že žánr fantasy stealth akcí umřel s posledním dílem Thiefa (série Assassin's Creed u mě není stealth akce - jakkoliv jsou to všechno skvělé hry, je to úplně jiný příběh).
Žádné komentáře:
Okomentovat