středa 16. listopadu 2011

Skyrim: První dojmy

Mám za sebou odehrané tři dny a musím poctivě potvrdit, že Skyrim plní všechna očekávání na 110%. Už první sekundy ve hře prokazují grafickou vymakanost. Žádné animované intro, od začátku pěkně v enginu.
Hru jsem začal jako vězeň, na voze plném dalších vězňů. Dovezli nás do hradu a začali nás popravovat. Už jsem měl hlavu na špalku, když vtom na hrad zaútočil drak.
Povedlo se mi utéci. Přidal jsem se k jednomu z vězňů, nordskému rebelovi. Hned první volba - přidat se k imperiálním vojákům, anebo rebelujícím Nordům, původním obyvatelům Skyrimu? Zatím sympatizuji spíše s Nordy, ale opatrně, abych si neuzavřel zadní vrátka pro budoucí rozhodnutí.
Vydal jsem se se svým severským přítelem do vesnice Riverwood. Moc dlouho jsem se tam nezdržel, jen co jsem pořešil pár lehčích questů a vyčistil jeden dungeon.
Hra je po grafické stránce neskutečně našlapaná. Hraju to na High detaily v rozlišení 1900x1200, ale ani na nové grafické kartě si nemůžu dovolit plné Ultra detaily. Překvapivě je hra náročnější v dungeonech a v domech, než v otevřené krajině. Asi díky dynamickému světlu. Jakmile vlezu do domu anebo do dungeonu a motám se někde blízko svícnu anebo lustru, je slyšet, jak větráky na grafické kartě začnou zvyšovat obrátky.
Asi nejsilnější pocit, který ze Skyrimu mám, je radost a údiv nad neuvěřitelnou, až maniakální propracovaností prostředí a detailů. Domy i dungeony jsou doslova našlapané různými předměty, které mají nejen dekorativní funkci, ale valnou většinu jich lze sebrat anebo jimi alespoň manipulovat. Knihy, svícny, hrnky, talíře, různé druhý jídla - jsou jich v každé místnosti desítky. A lze je všechny posbírat, odnést a prodat. (Samozřejmě tu funguje limit na hmotnost neseného zboží).

Viděl jsem na Webu boží obrázek jarla ve Whiterunu na trůně, úplně zasypaného nádobím, které hráč někde posbíral. A úplně mě dostalo tohle video, jak ve Skyrimu beztrestně krást.


Z Riverwoodu jsem dorazil do Whiterunu, města v centrální oblasti mapy. Vzhledově mi hodně připomíná Meduseld z filmového Pána prstenů: obdobná nordická architektura, stejná dispozice hradu na skále uprostřed planiny.
Sotva jsem pozdravil vládnoucího jarla ve Whiterunu, zaútočil na věž stojící blézko města drak. Vydal jsem se tam spolu s jarlovými strážemi. Byl to nádherný boj, drak nalétával, chrlil oheň a sežral několik strážných. Nakonec se nám podařilo draka udolat šípy, takže musel přistát a zůstat na zemi. Povedlo se mi přiblížit se k němu z boku a dobít ho válečnou sekerou.
Dračí mrtvola chytla plamenem a shořela na bílou kostru, která tam je dodnes. To opravdu potěší!
Byl to opravdu epický a nádherný zážitek! Těším se na další draky, kterých mě ve Skyrimu zřejmě čeká spousta. Je zjevné, že bez dobré zbraně anebo kouzla na dálku to nepůjde. Rozhodl jsem se, že budu trénovat především obouruční sekeru a luk. Kouzla budu využívat jen jako doplněk.

Žádné komentáře: