čtvrtek 27. května 2010

Settlers 7: Path to the Kingdom

Settlers 7: Path to the Kingdom se vrací ke kořenům populární série. Předchozí 6. díl  jsem celkem hrál. ( s překvapením zjišťuji, že tady na blogu mám post jen o demu) Tento nejnovější díl se předchozímu podobá jen na první pohled - německy dokonalou grafikou a překrásně vypiplanými  animacemi. Tady grafika vyniká ještě více, technologie zase poskočila o pár let dopředu a na hře je to vidět. Už se nebojí pohledů do dálky, nemá strach odzoomovat a dívat se na mapu z oblačné perspektivy.
Herně je to ale o dost jiné. Jestliže v 6. verzi  si panáci sami  prošlapávali cesty a uměli nosit suroviny volným terénem, tak zde v Settlers 7 hrají cesty a optimální transport surovin zcela zásadní roli. Nepřipojená budova prostě nepracuje. A tak to má být.
Zajímavým novým konceptem jsou domy fungující jako určité huby. Nejprve se postaví základní budova - například statek - a kolem ní se pak teprve nabízí "dvory" pro až tři další budovy - třeba obilnou farmu, prasečí farmu a mlýn. Není to špatné, docela to funguje.
Zjednodušením překvapivě prošly i boje. Už žádné řízení armády, už žádné frustrující bitvy. Vojsko se pouze vycvičí a pak se pouze přesouvá mezi sektory. Hráč jen vybere cílový sektor - a dál už vše obstará hra sama.  Vojáci sami napochodují, bojují a dobývají nebo brání. Kupodivu to vůbec neruší, naopak. Boje jsou celkem zábavné na dívání, i když do nich nelze nijak interaktivně zasahovat. Hráč se může soustředit na fungování ekonomiky a bitvu víceméně ignorovat.
Škoda je, že opevnění lze stavět pouze na předepsaných místech. Hradby jsou  vlastně jen vlastností sektoru - když se sektor příslušně upgraduje, opevnění samo vyroste tam, kde má být. To je na můj vkus snad až přílišné zjednodušení.
Hlavní herní kampaň je snad jediná věc, která mi přijde poněkud slabší než v předchozí verzi. Už si nelze zvolit hrdinu - je tu jen jedna princezna, za kterou hráč hraje, a která se objevuje pouze v cut-scene animacích a dialozích. Ale není přítomna jako panák na mapě, což hru trošku ochuzuje. Takový skald vyzpěvující na náměstí v minulé verzi byl vyloženě k sežrání.

Žádné komentáře: