Settlers 7: Path to the Kingdom se vrací ke kořenům populární série. Předchozí 6. díl jsem celkem hrál. ( s překvapením zjišťuji, že tady na blogu mám post jen o demu) Tento nejnovější díl se předchozímu podobá jen na první pohled - německy dokonalou grafikou a překrásně vypiplanými animacemi. Tady grafika vyniká ještě více, technologie zase poskočila o pár let dopředu a na hře je to vidět. Už se nebojí pohledů do dálky, nemá strach odzoomovat a dívat se na mapu z oblačné perspektivy.

Zajímavým novým konceptem jsou domy fungující jako určité huby. Nejprve se postaví základní budova - například statek - a kolem ní se pak teprve nabízí "dvory" pro až tři další budovy - třeba obilnou farmu, prasečí farmu a mlýn. Není to špatné, docela to funguje.
Zjednodušením překvapivě prošly i boje. Už žádné řízení armády, už žádné frustrující bitvy. Vojsko se pouze vycvičí a pak se pouze přesouvá mezi sektory. Hráč jen vybere cílový sektor - a dál už vše obstará hra sama. Vojáci sami napochodují, bojují a dobývají nebo brání. Kupodivu to vůbec neruší, naopak. Boje jsou celkem zábavné na dívání, i když do nich nelze nijak interaktivně zasahovat. Hráč se může soustředit na fungování ekonomiky a bitvu víceméně ignorovat.

Hlavní herní kampaň je snad jediná věc, která mi přijde poněkud slabší než v předchozí verzi. Už si nelze zvolit hrdinu - je tu jen jedna princezna, za kterou hráč hraje, a která se objevuje pouze v cut-scene animacích a dialozích. Ale není přítomna jako panák na mapě, což hru trošku ochuzuje. Takový skald vyzpěvující na náměstí v minulé verzi byl vyloženě k sežrání.
Žádné komentáře:
Okomentovat