V roce 1989 jsme s kamarádem Pavlem Maňasem napsali hru Cracker. Byla to textovka pro ZX Spectrum. Pavel je manažersky a obchodně zdatný, a tak hře zajistil perfektní marketing a prodej. Dokázali jsme v té době prodat neuvěřitelných několik desítek kusů! Napamatuji si to přesně, ale odhaduji, že to bylo něco kolem 60-70. Hru jsme zasílali poštou na kazetách. V éře hluboko před Internetem, kdy se všechno vyřizovalo korespondenčně, to byla jediná možnost.
I když byl Cracker docela jednoduchá hra v bez grafiky, přesto ve své době zaznamenala slušné ohlasy. Těší mě, že už tenkrát jsme v Crackerovi psali o celosvětové počítačové síti - která, když pak o čtyři roky později přišla, zcela překonala naše tehdejší představy.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgiatJqEBry7AXeMJbAoJbBxGg63KKmVRWihtcpwkZWVdn87UqhHHVMBMYIDM8eh2IN5_ZRFdqAqUGfEqHsJ2PUkEMWbEjXn-NjyleVNNv81Qx55vNLSSIz4gcW-yVA5yzfKSwkGdfK4KM/s200/cracker.jpg)
S příchodem PC emulátorů ZX Spectra se Cracker dočkal i konverze - dodnes se dá stáhnout například tady.
Osmibity měly něco do sebe. ZX Spectrum žije!
Žádné komentáře:
Okomentovat