pondělí 14. dubna 2025

Elden Ring: Dohráno, 8 z 10

 Takže. Už jsem tu o Elden Ringu napsal kde co. Teď to shrnu. 

Obtížnost mě štvala. Od Fire Gianta jsem to tlačil doslova na sílu. Ta hra je moc dlouhá. Neměl jsem motivaci prolézat další a další podobné dungeony a chcípat na dalších a dalších inkarnacích stejných bossů. Prostě jsem šel nejkratší cestou ke konci hry. Radši jsem nafarmil runy na levely, než bych hrál hru normálně - protože při normálním hraní jsem pořád chcípal a runy jsem ztrácel. Elden Ring je hra o umírání, jako všechny hry od From Software.

 Jasně, end game bossové jsou unikátní a jsou fajn. Jamile padla  Malenia, obtížnost už mi příšla v zásadě přijatelná, i když stále trošku otravná. Nakonec nemám problém chcípat hodinu na bossovi. Chcipat na něm šest hodin je fakt přes čáru.

 Už jsem tu chválil grafiku, souboje, gameplay, architekturu, level design. Detaily jsou v postu Proč to možná nedohraju. Hodně mě bavily Legacy dungeony. Raya Lucaria Academy, Volcano manor, Miquella Haligtree, Crumbling Farum Azula byly luxusní. Velké podzemní levely byly super.

Jaké mám pocity po dohrání? Jako bych dotlačil do konce úmorný balvan. Jasně, že jsem hrdý na to, že jse to dal. Steam mi ukazuje 168 hodin. Chvála bohu, že je to za mnou. Už nikdy to hrát nebudu. 

No a resumé?  Jeden bod strhávám za obtížnost. Za mě je to prostě špatně. Jsou lidi, co to vyhledávají. Já se nepotřebuji u hraní stresovat, ale odpočívat.
A jeden bod strhávám za zpackaný lore. Bez Internetu bych ani nevěděl, že ve hře jsou nějaké questy. Není tam žádná evidence.  Hrál jsem Elden Ring od Vánoc do poloviny dubna. Když odečtu pět týdnů hraní KCD2, jsou to pořád dva a půl měsíce. Cutscény jsou vizuálně fajn, ale dialogy jsou prostě zoufalé. Za půl hodiny nevím, co mi to NPC řeklo, a už vůbec nevím, co mám dělat. Jak si to mám pamatovat za měsíc? Navíc jsou "dialogy" psané tak archaickou angličtinou, že prostě nepobírám sdělení. Úmyslně dovám slovo dialogy do uvozovek, protože to jsou spíš deklamace, žádné rozhovory. Moje postava celou hru mlčí. Jako za mě tam nebyl žádný příběh, který bych si prožil a užil. Těch pár splněných questů jsem udělal jen díky Wiki. Za mě ta hra vypravěčsky selhává, tečka.
A je mi to líto. Protože vidím ty geniální věci, které v Elden Ringu jsou. Vizuály, animace, souboje, bossové, level design, armosféra, technická stránka, všechno super. Jen - narozdíl od jiných her - obtížnost a absence příběhu jsou pro mě tak silná negativa, že je ty pozitivní věci prostě nepřebijou. Mám z Elden Ringu přesně opačný pocit než jsem měl nedávno u KCD2.

Asi nejsilnější argument: KCD2 mě nechtělo pustit. Když jsem to dohrál, stýskalo se mi po hře. Měl jsem silné cukání začít znovu nebo se jen tak jet projet na koni. Bylo mi líto, že už je konec.

U Elden Ringu cítím úlevu, že je to za mnou.

Že to mám hotové. 

Že to je z krku.

Už nikdy to hrát nechci.

Takže za mě 8 z 10.

Žádné komentáře: