sobota 15. července 2023

Skyrim napočtvrté: Living Skyrim 4

Neodolal jsem a znovu jsem si pustil Skyrim. Nalákal mě modlist Living Skyrim 4

Modovací scéna kolem Skyrimu je neuvěřitelná. Od mého posledního výletu do Skyrimu se objevil nový nástroj Wabbajack, umožňující automatickou instalaci modlistů. Living Skyrim 4 má neskutečných 1190 modů: tohle všechno stáhnout a rozchodit ručně je nemožný úkol.


Abych mohl vyzkoušet Living Skyrim, musel jsem si pořídit edici Special Edition. Před lety se rozdávala zdarma, ale nějak jsem to prošvihl.

Living Skyrim je parádně vyladěný ve všech směrech. Graficky je to pastva pro oči. Města, hospody, obchody - všechno je vychytané a graficky vymazlené. Bojový systém šlape, hraje se to úplně jinak.


Úplně mi nesedí okolí Whiterunu. Byl jsem zvyklý na rozsáhlou tundru, teď je to zarostlé lesem.  Lesy ale vypadají skvěle.

 
Hodně potěší velké questy. Zahrál jsem famózní quest chain ve velkém trpasličím městě v horách Odměnou mi je nový dům s teleportovacím zařízením.

Další velká pecka byl masivní quest chain, ke kterému jsem přišel jako slepý k houslím - našel jsem tři khajitské obchodníky s drogami, kteří přede mnou utekli do jeskyně kdysi užívané čarodějem. V jeskyni jsem objevil vstup do paralení dimenze tvořené množstvím plošin rozesetých v obrovském prostoru. Mezi jednotlivými plošinami se skáče pomocí unikátního teleportovacího kouzla. 

 


V dimenzi žijí dva kmeny goblinů.

 

Na samém vršku dimenze přebývá pozoruhodná žába.


Na konci čeká teleportovací šílenství dimenzí jako z Matrixu a slušný boss.

 

Narazil jsem na pár drobných problémů. Hra je občas méně stabilní - při množství modů to nepřekvapí. Zmizely skriptované scény na zazačátku hry - nejen celý Helgen, ale i boj s obrem před branami Whiterunu. 

Úplně mi nesedí orientace modlistu na tradiční RPG role. Je třeba si vybrat, zda člověk bude hrát válečníka, mága nebo zloděje. Ačkoliv pak může rozvíjet všechny schopnosti a vlastnosti, bonusy pro povolání jsou tak masivní, že dost předurčují herní styl. Tohle nemám moc rád, vždycky mi vyhovovala svoboda klasického Skyrimu.

Progrese je hodně pomalá, leveluje se questy a explorací. Boj a levelování schopností zdaleka tolik nepomáhá. NPCs mají  pevné úrovně, což je v pořádku.

Hlavní quest chain je hrozně rozvolněný. není tak sešněrovaný 

Trochu blbnou NPC, pocházejících z různých modů. Chvílemi mi nefungoval Gorr, starý známý z předchozího playthrough. Pak chvíli bojoval, ale nemohl jsem ovlivnit jeho equipment. Pomohlo ho propustit a znovu naverbovat.

Žádné komentáře: