God of War vyšel na Playstation 4 už v roce 2018. Na PC zavítal v lednu 2022. Hru s Metacritic hodnocením 94% jsem si nemohl nechat ujít.
Vzorec hry je unikátní ve spolupráci hřmotného válečnického otce-boha války Kratose a jeho malého synka Atrea. Netušil jsem, že hráč může aktivně ovládat oba. S Kratosem bojuje nablízko, zatímco Atreus má na starosti šípy s magickými útoky a občas nepřátele škrtí. Naštěstí Atreus nemůže zemřít.
O tom, že hráč v boji ovládá i Atrea, jsem se vlastně dozvěděl až když jsem se do hry pustil. God of War je v podstatě akční adventura, jedotlivé části hry jsou víceméně lineární. Hra geniálně pracuje s atmosférou, adrenalinové akční souboje střídají klidné pasáže, kdy je to hlavně o puzzlech. Některé puzzly jsou nezbytné pro další postup, další odemykají truhly s nejrůznějším lootem.
Bojový systém je doslova vymazlený. Kratos má sekeru, která se dá použít nablízko i házet. Některé druhy nepřátel je efektivnější likvidovat rukama. V poslední části hry se Kratos ozbrojí dvěma čepelemi na řetězu, se kterými dokáže rozpoutat ohnivou apokalypsu. A do toho ještě speciální Spartan Mode, kdy se Kratosovi splaší kladiva a promění se ve zbraň hromadného ničení.
Je to vskutku potřeba, protože na každého nepřítele platí něco jiného. První souboj s obrem jsem zkoušel snad hodinu, než jsem přišel na to, jak se to má hrát.
Ke konci hry už jsem tyto souboje dával napoprvé nebo napodruhé, a to včetně finálního bossfightu.
Žádné komentáře:
Okomentovat