neděle 6. února 2022

Satisfactory napodruhé

 Podruhé jsem se pustil do Satisfactory. Od doby prvního hraní se hra rozšířila o další layery. A já jsem si to podruhé hodně užil.



 Uhlí a ocel se podařilo rozjet bez problémů. Tyhle screenshoty jsou z poslední fáze, kdy jsem postavil výrobní haly. většinu hry jsem hrál bez nich.

Rafinérie a výroba plastů přinesla další výzvy. Vlastní palivo není problém, plasty a elektronika byla složitější.

Rozjel jsem potrubní poštu. Na přesun na delší vzdálenosti ideální.


Výroba mědi a vlaky.  Postavil jsem jednu funkční trať pro dopravu hliníkových ingotů. Další jsem nepotřeboval.





Traktory a náklaďáky fungují jak mají. Dokážou si dávat přednost a když omylem spadnou ze silnice, samy se vyresetují. Jsou dost spolehlivé a mají trošku umělé inteligence. Vystačil bych si s traktorem, truck má až moc velký nákladový prostor.


Jaderná energetika je předposlední tier ve hře.Funguje tu radioaktivita - uran, jeho mezi produkty, palivové tyče i jaderné palivo září jako vzteklé. Naštěstí tu funguje atombordel, který poskytuje ochranu před radiací.je to geniálně vymyšlené. V posledním tieru lze jaderný odpad zpracovávat na plutonium a z něj se dá opět vyrábět jaderné palivo.



Drony jsem vyzkoušel jen na jedné trati. Samostatná výzva byla výroba baterií z hliníkových obalů, roztoku bauxitu a roztoku síry. S drony jsme rozjel dopravu dusíku. Dusík se získává frackováním. Pak se zabalí do hliníkových lahví, dron je naloží, přenese a v cíli se láhve vypustí. Prázdné láhve s evrací do oběhu. Tohle vůbec není špatně vymyšlené.





 

Dron je bohužel jenom habaďůra, nelétá nad terénem, ale skrz hory. Satisfactory má svoje mouchy.

Odemkl jsem všechny technologické vrstvy. Na odeslání poslední dávky produktů výtahem jsem se už vykašlal, neměl jsem motivaci lámat si hlavu nad výrobou produktů, které jsou dobré jenom pro odeslání výtahem.

Nakonec jsetm se bavil stavěním továrních hal. 






Nakonec jsem se vydal na výpravu po mapě. Dorazil jsem do míst, kde jsem hrál první hru. Zjevně má Satisfactory jednu mapu, liší se pouze startovní lokace.

Některé skalní útvary jsou opravdu bizarní.

Mapa je giganticky veliká . Kdyby člověk chtěl, dá se s tím neskutečně vyblbout. Ale už nějak nemám motivaci.

technicky a graficky hra funguje perfektně. Moje supersložité fabriky makají na plný výkon. Neměl jsem moc potřebu hledat další lokality se surovinami, vystačil jsem si s okolím základní továrny. Proto jsem neměl větší problémy s logistikou. Kdyby si s tím člověk vyhrál, nabízí mapa spoustu dalších možností k růstu. Pak by bylo nutné řešit dopravu.

Moje fabriky nejsou kdovíjak dobře optimalizované, ale fungují. Inteligentní splittery jsem využil jen pro dobrou organizaci skladu. Programovtelné splittery jsou nepoužil. Tím, jak se technologie postupně odemykají, otevírají se další efektivní možnosi stavění. Ale neměl jsem žádnou motivaci předělávat to, co dobře funguje.

Zatím je ve hře pár glitchů. Velká stvoření chodí skrz budovy, což je trochu škoda. Rozbíjí to imerzi. Ale nic tragického to není.




V Satisfactory jsem natočil neskutečných 161 hodin. Stále platí, že za mě je to 10 z 10.

Žádné komentáře: