sobota 26. února 2022

Medieval Dynasty: Stavíme vesnici, 8 z 10

Medieval Dynasty je survival simulátor stavění středověké vesnice. Na začátku má hráč prázdné ruce. Sesbírá kameny a klacky, poskládá z nich kamennou sekeru a dřevěné kladivo. Poskládá první dům, stodolu a kopí. Uloví králíka, stáhne kůži a upeče maso na ohni.


 


 

S prvními domky ve vesnici se rozšiřují možnosti. Stodola umožní postavit pole a sklidit úrodu. Další vesničané se připojí a začnou se starat o jednotlivé činnosti ve vesnici.



Docela jsem se bál zimy. První zimu jsem klepal kosu, musel jsem běhat s pochodní, abych nezmrzl. Pak jsem postavil tkalcovskou dílnu, nakoupil len, vymlátil ho, spředl na nitě a konečně si ušil pár kusů teplého oblečení na zimu.


Další prolém je nošeí věcí. Není problém nosit zrní nebo semena po stovkách. Ale klád unesu jen kolem deseti, kamenů a rudy jakbysmet. Takže je potřeba přemýšlet, jestli se přetížím a budu se plížit domů, anebo kus nákladu zahodím a do vesnice poběžím.

Medieval Dynasty má parádní krajinu. Jsou tu říční údolí, jezera, hory i hluboké lesy. Roční období přidávají přírodě na rozmanitosti.


Zemědělství vyžaduje hodně práce. Pole se musí okopat, pohnojit, znovu okopat a zasít. Každá plodina je specifická - zelí se pěstuje od jara do léta a od léta do podzimu, oves od podzimu do jara. V zimě se nesklízí nic, dá se je lovit. Přes léto se dají v lese sbírat bobule, na podzim houby.


Hra má jakýs takýs hlavní příběh a spoustu vedlejších questů. Hlavní příběh jsem dohrál: je o pátrání po minulosti mrtvého strýce. Je hodně upovídaný, jen textový, namluvené není nic. Není super zábavný, ale neurazí.


Hra je moc fajn, dokud se otvírá. Když jsem sklidil první úrodu, měl jsem z toho velikou radost. Na druhou stranu, když podesáté hnojíte pole, začne to být trochu otravné. Dostal jsem se do stádia, kdy ve vesnici mám nějakých pět šest domů s obyvateli, mám manželku a dítě, hotový hlavní quest. 


Spektrum budov je široké a odemyká se hodně pozvolna. Mám odemčenou asi tak polovinu budov - tedy, mám odemčené všechny budovy na první úrovni, kromě hospody. Druhou úroveň mám jen pro některé budovy. A nemám odemčenou hospodu.

Postavit každý nový dům je docela dost práce. A čím víc polí, tím víc práce stojí je správně obdělat. Zatím obdělávám manuálně. Hodně se mi ulevilo, když jsem najmul dřevorubce, který mi začal rubat dřevo.

Grind je to, co mi na hře hlavně vadí. Už mě nebaví stavět nové domy a podesáté okopávat pole. Nemám už moc nového co dělat, kromě grindu. Kupování nových receptů e také hodně nákladné. Za rok vydělám kolem 5-6 000, 1000 zaplatím na daních. A nové recepty stojí každý pár set. Což je pro mě celkem dost.

Uživatelské rozhraní bych si taky umě představit trošku přehlednější. Hlavně management vesničanů je trochu nepřehledný a nejasný.

Hra se jmenuje Dynasty, takže je možné - a vlastně nutné - si najít manželku a zplodit syna.

Je pravda, že Medieval Dynasty je svým způsobem relaxační záležitost. Je to na pohodu, okopávat si políčko a přitom třeba poslouchat podcasty. Je otázkou, jestli to ještě bdu hrát dál. Prozatím jsem to pozastavil a hraju God of War.

Je príma mít vlastní fungující vesnici. Kdybych to měl zhodnotit, tak bycht to viděl na solidních 8 z 10.

Žádné komentáře: